"אני חושב ואומר לנתניהו שבן גביר לא מתאים לתפקיד הזה"

לאחר אירוע הירי סמוך לגן נר שהסתיים במותו של ערבי, יו"ר רע"מ מנסור עבאס אומר כי השר לביטחון לאומי לא מתאים לתפקידו | חבר הכנסת תומא סלימאן: "הממשלה נושאת באחריות עליו בצורה ישירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/23 08:08 טז באייר התשפג

"אני חושב ואומר לנתניהו שבן גביר לא מתאים לתפקיד הזה"
מנסור עבאס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דיאר עומרי, תושב הכפר סנדלה בן 19, נורה אתמול בערב (שבת) במהלך ויכוח בכביש הסמוך ליישוב גן נר שבגלבוע, מותו נקבע בבית החולים "העמק" שבעפולה. המשטרה פתחה בחקירה ועצרה תושב גן נר בן 32 והיא חושדת כי הוא נורה על רקע מחלוקת בכביש. לאחר הירי התפתחו עימותים מצד ערבים תושבי סנדלה. שוטרת בת 28 וגבר נוסף כבן 45 נפצעו קל מידויי אבנים סמוך ופונו לקבלת טיפול בבית החולים.

"היו כאלה שבאו כפוליטיקאים"

יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, התייחס הבוקר לאירוע במהלך ראיון ב"כאן רשת ב", ואמר: "היו כמה שרים לביטחון פנים וחלקם היו מקצועיים וראינו שהם נתנו תוצאות והיו כאלה שבאו כפוליטיקאים, לקטוף עוד ג'וב, ואני חושב ואומר לנתניהו שבן גביר לא מתאים לתפקיד הזה".

"הממשלה נושאת באחריות עליו בצורה ישירה"

"אני חושבת שכבר אתמול בלילה ראינו עד כמה הכעס גדול", הסבירה חברת הכנסת עאידה תומה סלימאן במהלך ראיון ב-103FM. "כשזה בא על רקע כל מה שקורה באוכלוסיה הערבית. כל יום יש אובדן במגזר, אתמול נרצחו שלושה אנשים. להרגיע את הרוחות? אני חושבת שהרוחות יירגעו, תנו לאנשים לעכל מה שקרה. ראיתי שאתמול יצאו קריאות להרגעה, חבל שאנחנו נזכרים בחיים המשותפים רק במקרים כאלה".

על המקרה אתמול סמוך לגן נר, אמרה: "הרצח של אתמול אינו כמו שאר המקרים, דווקא הממשלה נושאת באחריות עליו בצורה ישירה".

תומא סלימאן האשימה את הממשלה: "כשיש מסע הסתה כל הזמן נגד האוכלוסייה הערבית, כאילו כל אחד מאיתנו מפגע בפוטנציה, ההוראות וההכוונה ליהודים מדי פעם היא לצאת עם הנשק. זה לא היה רק מישהו שפחד וירה, הייתה, הצעיר חזר לאוטו ובכל זאת  השני ירה בו, זה היה חיסול. מה אפשר לעשות עם שרים, מפכ"ל וראש ממשלה שמכינים את הקרקע למקרים כאלה? אני חושבת שהגיע הזמן לומר בצורה ברורה ששר הביזיון הלאומי והמפכ"ל שלו לא רק נכשלו, אלא מלבים את המקרים הללו, צריך מיד לומר להם שהם לא יכולים להמשיך בצורה כזו".

האם על המפכ"ל להתפטר? חברת הכנסת ממפלגת חד"ש השיבה: "בטוח, אדם שחושב שבדם שלנו להרוג אחד את השני בטוח לא ינקוף אצבע. הוא רואה את זה עניין תרבותי, אולי הוא יבקש משר התרבות להתערב". מפכ"ל שאומר שזה בתרבות שלנו לרצוח אחד את השני, מה אדרוש ממנו חוץ משיזוז הצידה?". 

"מדובר במקרה מצער מאוד של ויכוח בכביש"

עו"ד נדב גרינולד, המייצג את החשוד, אמר ל-N12, לקראת הדיון להארכת מעצרו של החשוד שצפוי להתקיים הבוקר, כי "מדובר במקרה מצער מאוד של ויכוח בכביש. מרשי בחור צעיר, מלח הארץ, לוחם לשעבר בגולני, איש מילואים שרק לפני מספר ימים חזר לביתו מהגנה על גבולות המדינה". עוד הוא אמר: "מרשי טוען כי הותקף ונאלץ להגן על עצמו לאחר שחשש לחייו. כל ניסיון לייחס מניע לאומני הוא פסול ואין לו כל קשר למציאות. אנחנו ניתן למשטרה לעשות את עבודתה ולחקור את המקרה".