מרד נוסף בגולני: 8 לוחמים עזבו את הבסיס במחאה על חקירת חבריהם במצ"ח

שמונה לוחמים מגדוד ברק עזבו את יחידתם ללא אישור, כהזדהות עם לוחמים אחרים מהמחלקה שנחקרו על ידי מצ"ח | החיילים נשפטו בדין משמעתי על הפקרת נשק והתנהגות מבישה, ונדונו לימי מחבוש

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/23 07:22 יג באייר התשפג

מרד נוסף בגולני: 8 לוחמים עזבו את הבסיס במחאה על חקירת חבריהם במצ"ח
חיילי גולני, צילום: David Cohen/Flash90

שמונה לוחמים מגדוד ברק (12) בחטיבת גולני עזבו את יחידתם אתמול (ד'), ללא אישור, ושבו בהוראת מפקדיהם לבסיסם תוך זמן קצר. הסיבה למחאתם היא הזדהות עם ארבעה לוחמים ממחלקתם אשר נחקרו על ידי מצ"ח, הושעו מלחימה עד לתום החקירה וכעת משרתים בתפקידי מנהלה.

מדובר צה"ל נמסר כי הלוחמים נשפטו בדין משמעתי על הפקרת נשק והתנהגות מבישה, ונדונו לימי מחבוש. כמו כן, הוחלט על הדחת שלושה מהלוחמים מלחימה. "מדובר באירוע חמור בו הלוחמים פעלו בניגוד לפקודות צה"ל ולמצופה מהם. האירוע תוחקר עם חזרתם לבסיס והלוחמים נשפטו על ידי מפקדיהם", נמסר מדובר צה"ל.

חיילי גולני ארכיון

חיילי גולני ארכיון צילום: David Cohen/Flash90

המרד בגולני: עונש מאסר לשני החיילים שהובילו את המחאה

נזכיר כי לפני כשבועיים, פלוגה בגדוד 51 של חטיבת גולני פתחה באירוע נפקדות, בו השאירו את הנשקים ביחידה ועזבו אותה במחאה על הדחת מפקדם והחלפתו במ"פ מהצנחנים. על פי דיווחים, הקצין הועבר מתפקידו בשל "אי התאמה".

חיילי גולני, ארכיון

חיילי גולני, ארכיון צילום: Michael Giladi/Flash90

בתוך כך, שבוע אחרי המרד, צה"ל סיים  לחקור את אירוע מרד הלוחמים בגולני והודיע על מתן עונש מחבוש לשני הלוחמים שהובילו את המרד. לוחם אחד נשפט לכלא למשך 15 ימים, והשני למשך 20 ימים. כמו כן, לוחם שלישי שלקח חלק במרד קיבל ריתוק של 28 ימים.

גדוד 51 עם היסטוריה של מרידות 

לגדוד 51 היסטוריה של מרידות לאורך השנים. כך למשל ב 2015, חיילים ממחלקת החבלה של הגדוד  נטשו מוצב ברמת הגולן במחאה על ההחלטה להדיח את אחד מחבריהם בשל עבירות משמעת, וכמה שנים לפני כן 13 לוחמים מן החטיבהסירבו לאבטח בסיס ברמת הגולן. גם ב- 2007,  עשרות חיילים מגדוד 51 של גולני שהיו באימון בדרום החליטו למרוד וברחו מהבסיס, בעקבות ויכוח עם המג"ד החדש על היחס לחיילים וותיקים, והרשימה עוד ארוכה.