חבר כנסת בעוצמה יהודית: "לנתניהו אין אומץ לתת לצה"ל לנצח"

צביקה פוגל בביקורת נגד ראש הממשלה, טוען כי "מחזיקים פה מדינה שלמה תחת איום, אנחנו שבויים של החמאס והג'יהאד" | על עוצמה יהודית והאכזבה ממנה בקרב חלקים בציבור: "ניסינו לשנות את המדיניות ולא הצלחנו, מאמין שיש בכוחנו לעשות את זה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/05/23 20:32 יב באייר התשפג

חבר כנסת בעוצמה יהודית: "לנתניהו אין אומץ לתת לצה"ל לנצח"
חבר הכנסת פוגל | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרקטות הרבות ששיגרו ארגוני טרור מעזה לעבר דרום ישראל, ומנגד, תגובת צה"ל שלטענת עוצמה יהודית לא היתה מספקת, הובילו את המפלגה ברשות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, להכריז כי חברי המפלגה לא יגיעו להצבעות בכנסת "עד אשר ראש הממשלה יבין שהמטרה של הממשלה הזאת זו ממשלת ימין מלא-מלא". חבר הכנסת צביקה פוגל, הסביר הערב (ד') את החלטת המפלגה וביקר קשות את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אין אומץ לראש הממשלה ולשר הביטחון לתת הנחיה לכוחות הביטחון להכריע את הצד השני"

פוגל הסביר בראיון ל"כאן רשת ב" כי עוצמה יהודית קיבלה הבוקר החלטה מאוד מושכלת. "אנחנו חוט השדרה האידאולוגי של הקואליציה הזאת, וחוט השדרה הזה לא יכול שלא להשפיע על שאר אברי הגוף, ואנחנו לא מצלחים להשפיע, לא מצליחים לקדם את האידאולוגיה ואת החזון שאיתו בנו".

פוגל אמר כי "מחזיקים פה מדינה שלמה תחת איום, אנחנו שבויים של החמאס והג'יהאד". בהמשך אמר שמדינת ישראל לא מכריעה את ארגוני הטרור כי "לנתניהו אין את האומץ לתת הנחיות לצה"ל לנצח. אין אומץ לראש הממשלה ולשר הביטחון לתת הנחיה לכוחות הביטחון להכריע את הצד השני". 

לשאלה ממה הם מפחדים, השיב: "מכניסת המדינה למלחמה, מהשפעות זירתיות נוספות, מנפגעים אולי. אבל אף אחד מהם לא סופר את כמות הנפגעים ב-20 השנה האחרונות שבהן לא עשינו שום דבר כדי להגן על תושבי מדינת ישראל".

פגיעה ישירה בשדרות, בעלי העסקים נפגעים

פגיעה ישירה בשדרות | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מאמין שיש בכוחנו לעשות את זה"

במהלך הריאיון עמו, טען פוגל כי בניגוד לדבריה, הממשלה הקודמת לא הכריעה את חמאס והג'יהאד, "ההכרעה לא הושגה בפעם הקודמת. רצנו לחתום על הסכם הפסקת אש גם ב'עלות השחר'. אנחנו יותר מדי מוותרים ופחות מדי יוזמים. ניסינו לשנות את המדיניות הזאת ולא הצלחנו. הגיעו מים עד נפש. אחרי הערכת מצב סיעתית הגענו למסקנה שלא נצביע נגד הממשלה, אבל גם לא נצביע איתה עד שלא יתייחסו לאידאולוגיה שלנו".

לסיום אמר כי "נכון לשמור על הממשלה הזאת. אני חושב שאנחנו יכולים לשנות המדיניות, אני מאמין שיש בכוחנו לעשות את זה. ראש הממשלה איש חכם ומנוסה ואני בטוח שבסופו של דבר הוא רוצה שהממשלה הלאומית תצליח לממש את הבטחותיה לציבור". 

ישיבת עוצמה יהודית בשדרות: