בשל תקלות ועיכובים ברכבת-הקלה: ההחלטה הדרמטית של מירי רגב

לאחר דיונים, שרת התחבורה החליטה להעביר את האחריות על פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה מנת"ע לחברה ממשלתית אחרת. הסיבה: עיכובים מתמשכים וריבוי תקלות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/23 13:40 יא באייר התשפג

בשל תקלות ועיכובים ברכבת-הקלה: ההחלטה הדרמטית של מירי רגב
עבודות הרכבת הקלה, צילום: Moshe Shai/FLASH90

השרה מירי רגב מוציאה את ניהול המטרו מחברת נת"ע: שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, החליטה לאחר סיור ולאחריו דיון שנערך היום (ג') עם חברת נת"ע ואנשי מקצוע מטעם משרד התחבורה בקו האדום של הרכבת הקלה, מתוך אחריות לכסף ציבורי, להביא בפני ממשלת ישראל את העברת פרויקט המטרו לחברה ממשלתית אחרת.

הקו האדום

הקו האדום צילום: FLASH90

נזכיר כי בדיון הקודם שנערך בלשכת השרה לפני כמעט שלושה חודשים, אמר מנכ"ל נת"ע כי הרכבת הקלה תהיה מוכנה לפתיחה בפסח והשרה נתנה לחברה ארכה עד יום העצמאות. כעת, ההחלטה הזו תאפשר לנת"ע להתמקד כל כולה בקו האדום, בקו הסגול ובקו הירוק, על מנת שהמשגים של הקו האדום לא יחזרו על עצמם בקווים הסגול והירוק.

עיכובים וחריגה בתקציב של 3 מיליארד שקלים

חברת נת"ע חרגה מהתקציב של הפרוייקט בכ-3 מיליארד שקלים. חברת נת"ע חרגה מלוחות הזמנים של הפרויקט במעל שנה וחצי (יעד מקורי: אוקטובר 2021, נדחה לנובמבר 2022 ואז למרץ 2023) יחד עם חריגות אלו, השרה נחשפה היום בסיור לבעיות נוספות, ועל פי עמדת גורמי המקצוע שהוצגה לה, מתקבלת העובדה שלא מתאפשרת פתיחה של הקו האדום כרגע בשל בעיות בטיחות וסיכון חיי אדם.

השרה רגב.

השרה רגב. צילום: Shir Torem/Flash90

"אין 5 ימי הפעלה רצופים ללא תקלות"

השרה רגב פירטה את התקלות ברכבת, בגינם קיבלה את ההחלטה: "הרכבת הקלה לא עובדת באופן מלא במשך 30 יום, במתכונת הפעלה מלאה, בשל ריבוי תקלות שמשביתות את הרכבת - מה שלא מאפשר בחינה של מצבה האמיתי. בנוסף, אין 5 ימי הפעלה רצופים ללא תקלות" לדבריה: "אפילו אם ניקח את חמשת הימים הכי טובים של הרכבת (ללא רצף), אנחנו עדיין לא נמצאים ב-0 תקלות."