אחרי כל הערעורים: העיר הסרוגה שתתחדש ברכבת קלה

במשרד התחבורה ובנת"ע בוחנים מחדש את הארכת הקו הסגול של הרכבת הקלה לתוך גבעת שמואל, זאת לאחר שערעור המתנגדים לתוכנית -נדחה. ראש העיר ברודני: "לא מכיר פנייה מנת"ע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/22 19:04 יב בכסלו התשפג

אחרי כל הערעורים: העיר הסרוגה שתתחדש ברכבת קלה
הרכבת הקלה, בקרוב בגבעת שמואל?, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גבעת שמואל מתחדשת: במשרד התחבורה ובחברת נת"ע עובדים על הארכת הקו הסגול של הרכבת הקלה לתוך גבעת שמואל. בתוכנית המקורית של הקו הסגול, הוא היה אמור להיכנס לתוך גבעת שמואל ולכלול חמש תחנות בעיר, אך לאחר ערעור התושבים התוכנית נגנזה. כעת, לאחר עוד ערעור ותקצוב של משרד התחבורה, הרכבת עתידה להגיע לעיר, כך מתפרסם ב'כלכליסט'.

ערעור על ערעור על ערעור

התכנון המקורי השתנה על רקע הבחירות המקומיות של שנת 2018, אז בלחץ של תושבים החליטה העירייה וראש העיר יוסי ברודני לסגת מהסכמתם על התוואי, ואלו פעלו בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) למנוע את כניסת הרכבת הקלה לעיר ולהותיר רק את שתי התחנות הראשונות שנמצאות בפאתי העיר בסמוך לקמפוס בר אילן. לאחר שהוועדה קיבלה את עמדת העירייה והתושבים, קמה התארגנות תושבים שהתנגדה לביטול וביקשה להשיב את הרכבת הקלה. בוות"ל אישרו לבסוף את הארכת התוואי הסגול והתושבים המתנגדים עתרו על כך לעליון, אך עתירתם נדחתה.

אחד ממובילי אותה מחאה הוא שאול רינד, תושב גבעת שמואל, בראיון ל'לכליסט' אמר: "ראיתי שהרבה תושבים לא אהבו את הסיפור הזה, פתחנו עצומה ומאות תושבים חתמו עליה תוך כמה ימים". "בדיון החוזר, אחרי שהצגתי את הטיעונים של תושבים רבים שהיו בעד, אז היו מספיק הוגנים והפכו את ההחלטה ואישרו את התוכנית כמו שהייתה".

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני צילום: חדשות כיפה

לפי נת"ע, בעירייה מודעים לתוכנית המחודשת ואף תומכים בכוונה לחזור לתוכנית המקורית ולהוסיף את שלושת התחנות הנוספות: בר אילן מזרח, רמת הדר ומסוף גבעת שמואל. אך בעיריית גבעת שמואל טוענים אחרת ואומרים כי לא שינו את דעתם וכי הארכת הקו לא מתואמת איתם

בעיריית גבעת שמואל תומכים כעת בהארכת הקו, כאשר הכוונה היא לחזור לתכנון המקורי ולהקים את שלוש התחנות הנוספות: בר אילן מזרח, רמת הדר ומסוף גבעת שמואל. בראיון שפורסם באפריל האחרון ב"כלכליסט", אמר מנכ"ל נת"ע חיים גליק כי "בעיריית גבעת שמואל ביקשו לבטל חלקים מהקו ועכשיו הם התחרטו". בגבעת שמואל, לעומת זאת, טוענים כי הם לא שינו את עמדתם, לפיה הארכת הקו לא מתואמת מולם וכי מאז הכרעת בית המשפט העליון מלפני שנתיים וחצי שום דבר לא קרה.

בנת"ע טוענים כי המהלך מתואם עם העירייה, העירייה מכחישה

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, אמר ל"כלכליסט" כי "העירייה לא שינתה שום עמדה. בית משפט הכריע שהקו ממשיך, נת"ע אמרו שהם לא יודעים אם הם ימשיכו או לא ימשיכו". עוד הוסיף ברודני: "אני לא מכיר שום עדכון מאז. יצא דו"ח מבקר המדינה שקבע שנת"ע לא יכולה לעבוד ללא הסכם עם העירייה. אני לא מכיר שום פנייה מנת"ע, שום הסכם שעשו איתנו ושום כלום. אם מחר יחליטו להרים טלפון ולדבר, נקשיב, נראה את התכנון ואם הוא מקובל עלינו".