לאחר מותו של בכיר בג'יאהד האסלאמי בכלא: 3 רקטות שוגרו מעזה לישראל

בעקבות מותו של בכיר בג'יאהד האסלאמי, חאדר עדנאן, ששבת רעב בכלא במשך 86 ימים וסרב לקבל טיפול רפואי, ארגון הטרור ירה שלוש רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף שנפלו בשטח פתוח

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/23 07:09 יא באייר התשפג

לאחר מותו של בכיר בג'יאהד האסלאמי בכלא: 3 רקטות שוגרו מעזה לישראל
ירי מרצועת עזה. ארכיון, צילום: פלאש 90. מנדי הכטמן

בעקבות מותו של בכיר בג'יאהד האסלאמי, חאדר עדנאן, במהלך הלילה (בין שני לשלישי), ששבת רעב במשך 86 ימים וסרב לקבל טיפול רפואי, ארגון הטרור ירה הבוקר שלוש רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף ונפלו בשטח פתוח. אזעקות נשמעו באזור אך לא שוגרו מיירטים על פי מדיניות.

כאמור, משב"ס נמסר כי המחבל, שנכלא בבית המעצר '"ניצן", נמצא לפנות בוקר בתאו ללא הכרה לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים וסרב לקבל טיפול רפואי. "בוצעו בו פעולות החייאה במהלכן הועבר לבית החולים 'אסף הרופא' שם נקבע מותו", נמסר משב"ס.

מחאה למען שחרורו של עדנאן ב2012

מחאה למען שחרורו של עדנאן ב2012 צילום: Sliman Khader / Flash90

"הכיבוש יישא את מחיר הפשע הזה"

בארגון הטרור, הג'יאהד האסלאמי הגיבו על מותו של עדנאן ואיימו בנקמה.  "הכיבוש יישא את מחיר הפשע הזה. מותו יהיה שיעור לדורות, לא נעזוב את הדרך הזו כל עוד פלשתין נישארת תחת כיבוש", נמסר מטעם הארגון.

מחבלים בכלא הישראלי. ארכיון

מחבלים בכלא הישראלי. ארכיון צילום: פלאש 90

ראש הממשלה הפלשתיני, מוחמד אשתייה הגיב על מחותו והאשים את ישראל במותו. "זה בוקר עצוב לפלשתין. הכיבוש, הנהלת בתי הכלא ומערכת המשפט ביצעו פשע מכוון נגדו, סירבו לבקשה לשחררו והזניחו אותו רפואית בצינוק".

חאדר עדנאן היה אחד הפעילים הבולטים של הארגון ונחשב הדובר שלו. הוא חי בעראבה ליד ג'נין. זו הפעם העשירית שהוא עצור, ובין הסעיפים בהם הורשע במספר עברות, ביניהם חברות בארגון טרור ונחשד בסיוע בהעברות כספים לארגון טרור. עם זאת, הוא לא הואשם מעולם על ידי ישראל בתקיפה של ישראלים.