בגיל 91: שוש חזרה לשילה הקדומה מאז הביקור האחרון בגיל 14

בכנס שילה ה- 12 במרכז המבקרים בשילה הקדומה, שכלל הרצאות בתחומי התנ"ך והארכיאולוגיה השתתפה אישה ד"ר שוש נבון, שביקורה האחרון במקום היה בימי הפלמ"ח

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/23 10:56 יא באייר התשפג

בגיל 91: שוש חזרה לשילה הקדומה מאז הביקור האחרון בגיל 14
חזרה לשילה הקדומה לאחר עשרות שנים בגיל 91, צילום: שגיב כהן

ד"ר שוש נבון הייתה אורחת הכבוד של כנס שילה ה-12 - כשביקורה הקודם היה במסגרת סיור הפלמ"ח בשנות ה-40.  הכנס שנערך אמש (ב') במקום בנושא מחקרים בתנ"ך ובארכיאולוגיה ועסק בהתהוות ישראל משבטים לעם. העיתונאי עמית סגל הרצה וחשף בהתרגשות כי הפעם האחרונה בה ביקר במקום הייתה לפני 20 שנה, ונאמו גם ראש מועצת בנימין, שר המורשת עמיחי אליהו וראש המנהל האזרחי תא"ל פארס עטילה. כ-200 משתתפים נהנו מהרצאות בתחומי התנ"ך והארכיאולוגיה.  

בפעם האחרונה שביקרה - הייתה סיור של הפלמ"ח

בשלב מסוים בטקס הזמין ראש מועצת בנימין ישראל גנץ לבמה את שוש נבון בת ה-91. נבון סיפרה שביקורה האחרון בשילה הקדומה היה כשהייתה בת 14 במסגרת סיור הפלמ"ח במקום. שוש, ילידת הארץ הביעה התרגשות גדולה מהמעמד ואמרה כי "כאן משילה יצא לכל עם ישראל מסר של אחדות, ואני שמחה לחזור לכאן במיוחד היום. יש לנו עם אחד, ארץ אחת ותנ"ך אחד. כל אבן בארץ ישראל היא קדושה ומבורכת ובמיוחד אבני המשכן" אמרה שיש לבאי הכנס. 

ראש המועצה ישראל גנץ בירך את שוש בפני משתתפי כנס שילה, העניק לה אות הוקרה מיוחד בשם תושבי בנימין ואמר כי "הסיפור שלך שוש הוא סיפורו של עם ישראל. חזרנו לכאן אחרי שנים רבות, ומהארץ הזאת אנחנו מקבלים כח להעמיק שורשים ולהתחבר לתפקידו של העם שלנו". 

שילה הקדומה

שילה הקדומה צילום: שילה הקדומה

עמית סגל התרגש לחזור לאחר 30 שנה

אות יקיר שילה הקדומה הוענק גם לחבר הכנסת לשעבר תושב שילה, שבח שטרן על פועלו למען ההתיישבות בבנימין ובכלל. הוא היה ממייסדי היישוב שילה לפני למעלה מ-40 שנה. העיתונאי עמית סגל מסר את ההרצאה המרכזית ושיתף כי התרגש לחזור לשילה הקדומה לאחר 30 שנה שלא היה ולראות את ההתפתחות המרשימה באתר המורשת.

גנץ הוסיף ואמר כי, "מקור העתיד שלנו נמצא בעבר ודרך אתר המשכן אנחנו מחדשים ובונים גם כיום. מכאן יוצאת אמירה ברורה של עם ששב לארצו, בונה ומיישב את כל חלקי ארץ ישראל." שר המורשת עמיחי אליהו נשא גם הוא דברים: "כשהשורשים שלנו נטועים עמוק באדמה ואנחנו יודעים את עוצמת הדרך לה אנו חייבים, אנחנו כותבים את המשך הסיפור של העם היהודי ומעמיקים את הקשר שלנו בארץ ישראל".