מפקד מג"ב גיבה את הלוחמים: "פעלו בנחישות ובאומץ"

ניצב אמיר כהן גיבה את לוחמי מג"ב בעקבות מותה של הנערה הפלשתינית בג'נין במהלך חילופי אש: "בתחקיר שהוצג לי, הלוחמים שלנו פעלו במוסריות, מצדיע להם"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/12/22 20:52 כ בכסלו התשפג

מפקד מג"ב גיבה את הלוחמים: "פעלו בנחישות ובאומץ"
צילום: דוברות המשטרה

במסגרת מבצע "שובר גלים" פעלו הלילה כוחות הביטחון בג'נין. במהלך הפעילות, מחבלים השליכו מטענים וירו ירי מסיבי לעבר הלוחמים, בין השאר מגגות בניינים. באותה פעילות נהרגה נערה בת 16 ששהתה באחד הגגות מהם נורתה אש. משרד הבריאות הפלשתיני דיווח מיד כי ג'אנה מג'די עיסאם זכארנה, בת 16, נהרגה לאחר ש"נורתה בראשה על ידי חיילי הכיבוש". התחקיר הראשוני הסתיים ונמסר מצה"ל כי הנערה נהרגה ככל הנראה מאש של מג"ב. 

מפקד מג"ב והרמטכ"ל בביקור בימ"ס מג"ב איו"ש |

מפקד מג"ב והרמטכ"ל בביקור בימ"ס מג"ב איו"ש | צילום: דוברות המשטרה

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן התייחס הערב לפעילות כוחותינו בג'נין בטקס סיום קורס ימ"ס שהתקיים הערב בבית הספר החילי. "לחימה בשטח עוין כפי שראינו לאחרונה בגזרת ג'נין, מלווה לעיתים בערפל הקרב. בתוך כך, אנחנו מחויבים לקבל החלטות תחת אש ובפרק זמן קצר", אמר כהן.

"בתחקיר שהוצג לי, הלוחמים שלנו פעלו במוסריות"

עוד הוסיף ואמר כי "משמר הגבול הוא חיל מקצועי שמתחקר לעומק כל אירוע מבצעי. וכך גם בוצע בשיתוף עם צה"ל באירוע האחרון בגזרת ג'נין בו פעלו הלוחמים תוך סיכון חיים ממשי. בתחקיר שהוצג לי הבעתי בנחרצות וללא סייג את הגיבוי והתמיכה ללוחמים שלנו".

בסיום דבריו, אמר כהן כי "ברוח המונדיאל, אני אומר שלנו אין VAR, אין לנו את היכולת להסתכל דרך המסכים ולהחליט מה נכון או לא נכון. אני קובע, שבתחקיר שהוצג לי שעות קצרות לאחר האירוע, הלוחמים שלנו פעלו במוסריות, בערכיות, באומץ, בנחישות והצילו חיי אדם ועל כך אני מצדיע להם!"