מפקד מחוז ת"א בביקורת חריפה על המפכ"ל: "שיקוליך זרים ופוליטיים"

ניצב עמי אשד, העביר מכתב למפכ"ל, קובי שבתאי בו הוא מתייחס להדחתו וטען כי היא מונעת משיקולים זרים ולכן אינה חוקית: "מפקד ערכי לא נוטש את פקודיו ואת הציבור בימים קשים וסוערים אלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/23 18:49 י באייר התשפג

מפקד מחוז ת"א בביקורת חריפה על המפכ"ל: "שיקוליך זרים ופוליטיים"
עמי אשד, בלב הסערה, צילום: Erik Marmor/Flash9

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, עורר סערה לפני כחודש  לאחר שהחליט להדיח את מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד מתפקידו. במכתב ששלח היום (ב') למפכ"ל, התייחס ניצב אשד להדחתו וטען כי היא מונעת משיקולים זרים ולכן היא אינה חוקית.

עמי אשד: ההליך להדחתי פסול

"אין לי כוונה להשתתף בסבב המינויים", כתב אשד לשבתאי, "ההליך להדחתי הוא פסול, בלתי חוקי ובטל מעיקרו. שיקוליך זרים, פוליטיים והדחתי היא על רקע אישי ופוליטי. מפקד ערכי לא נוטש את פקודיו ואת הציבור בימים קשים וסוערים אלו".

קובי שבתאי מעיד בפני הוועדה

קובי שבתאי מעיד בפני הוועדה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועמ"שית נגד בן גביר: "חשש לפגמים בהדחת ניצב עמי אשד"

נזכיר כי לפני כשבועיים, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מתחה ביקורת על התנהלותו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בנוגע לתהליך העברתו של מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד מתפקידו. היועמ"שית ציינה כי ההחלטה החדשה צריכה להתקבל לאחר שתינתן לקצין הזדמנות להשמיע את עמדתו, ולאחר שקילה מחדש של השיקולים הרלוונטיים בהתאם לנהלי המשטרה ולהסדרים המקובלים לעניין זה.

בן גביר נאם בבאר שבע

בן גביר נאם בבאר שבע צילום: Sraya Diamant/Flash90

בהודעה כתבה היועמ"שית כי יש חשש לפגמים בתהליך קבלת ההחלטה. "במסגרת הבחינה המשפטית  שנערכה על ידי המשנים ליועצת המשפטית לממשלה - עמית מררי וגיל לימון, הובאו עמדותיהם של השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה, וגורמי המקצוע והמשפט הרלוונטיים במשרד לביטחון לאומי ובמשטרת ישראל. במסגרת הבחינה עלה כי תהליך קבלת ההחלטה חרג מדרך העבודה המקובלת וכי יש חשש משמעותי שנפלו פגמים בתהליך קבלת ההחלטה".