ישראל חוגגת ובעולם מברכים: "מהווה השראה לאנשים בכל רחבי העולם"

יום העצמאות בעיצומו ומנהיגים מכל רחבי העולם ברכו את מדינת ישראל לרגל חגיגות 75 שנים להקמתה | ראש ממשלת קנדה ונשיא ארצות הברית הזכירו את הידידות בין המדינות, בירת פולין יצאה במחווה מרגשת

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/23 16:49 ה באייר התשפג

ישראל חוגגת ובעולם מברכים: "מהווה השראה לאנשים בכל רחבי העולם"
ביידן, צילום: shutterstock

ישראל חוגגת היום (ד') 75 שנות עצמאות ומקבלת ברכות חמות בבית וגם מחוץ. ידידיה של ישראל מכל רחבי העולם פרסמו ברשתות ברכות והודעות רשמיות לרגל החגיגות בישראל, ואחלו: "יום עצמאות שמח!". בין המברכים: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נשיאת האיחוד האירופי ושגריר גרמניה.

טקס המשואות, נתון יפה לערוץ 14

טקס המשואות, נתון יפה לערוץ 14 צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביידן: "גאים להימנות עם הראשונים מבין בני בריתה של ישראל"

"בשם העם בארצות הברית, אני שולח איחולים לעם ישראל בזמן שהוא חוגג 75 שנים למדינה", פרסם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודעה רשמית. "כאשר הכריז דוד בן-גוריון על עצמאותה של ישראל ב-1948, הוא הכריז על הולדת מדינה 'המבוססת על חופש, צדק ושלום'. 11 דקות בלבד לאחר מכן הכריז הנשיא טרומן כי ארצות הברית תהיה האומה הראשונה שתכיר בממשלת ישראל", כתב ביידן והוסיף: "אנו עדיין גאים להימנות עם הראשונים מבין בני בריתה של ישראל",

ראש ממשלת ארה"ב רמז למחלוקות המשפטיות בארץ: "ארה"ב מכירה בחוסנה של הדמוקרטיה הישראלית - הבסיס למערכת היחסים האיתנה והמיוחדת שלנו". בסיום דבריו איחל בעברית: "יום עצמאות שמח".

ראש ממשלת קנדה: "ההיסטוריה של העם היהודי היא היסטוריה של חוסן וניצחון"

"היום אנו מצטרפים לישראלים, לקהילות יהודיות ואחרות בקנדה וברחבי העולם כדי לחגוג את יום השנה ה-75 להקמת מדינת ישראל", כתב ראש ממשלת בריטניה ג'סטין טרודו. "קנדה גאה בכך שהייתה אחת המדינות הראשונות שהכירו בישראל כשהיא נוסדה ב-1948. מאז טיפחנו ידידות דו-צדדית חזקה".

לדבריו: "ההיסטוריה של העם היהודי היא היסטוריה של חוסן וניצחון. הסיפור שלהם, ממאות שנים של רדיפות ועד הקמת המדינה שאנו חוגגים היום, מהווה השראה לאנשים בכל רחבי העולם, במיוחד כאן בקנדה". והוסיף כי, "ממשלת קנדה מאשרת את מחויבותה להתבטא ולהילחם באנטישמיות ובשנאה". בסיוף דבריו כתב ראש הממשלה הקנדי:  "בשם ממשלת קנדה, אני מאחל לישראלים, לקהילות יהודיות ברחבי קנדה ולכל החוגגים את ציון הדרך החשוב הזה, יום עצמאות שמח!"

נשיאת נציבות האיחוד האירופי: "הפרחתם את השממה"

נשיאת נציבות האיחוד האירופי אורסולה פון דר ליין אמרה: "היום אנחנו חוגגים של 75 שנים של דמוקרטיה תוססת בלב המזרח התיכון. 75 שנים של דינמיות, יזמות, וחדשנות מרחיקת לכת. הפרחתם את השממה. אנחנו חוגגים 75 שנים של ידידות בין ישראל לאיחוד האירופי". עוד אמרה הנשיאה, כי, "יש לנו הרבה במשותף, יותר ממה שהגיאוגרפיה מראה. מזל טוב לכל אזרחי מדינת ישראל".

שגריר גרמניה: "ניראת צעירה לגילך"

שגריר גרמניה בישראל, סטפן סיברט, כתב: "ישראל, את ניראת צעירה לגילך. מזל טוב ויום הולדת 75 שמח מהחברים והשותפים הגרמנים שלך". בסרטון מיוחד שצילמה השגרירות ברכו  גם נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, ובכירים נוספים בממשל הגרמני.

ורשה נצבעה בצבעי כחול לבן

במחווה לחגיגות העצמאות בארץ, בבירה הפולנית הוארו בניינים בצעי כחול לבן: "מחווה היסטורית. ורשה נצבעה בצבעי דגל ישראל - חג עצמאות שמח". כתב שגריר ישראל בפולין, והוסיף כי "ביום העצמאות ה-75 מחמם את הלב לראות את ורשה מוארת בצבעי הדגל שלנו. סמל חי של ידידות ישראלית-פולנית. תודה ורשה. תודה לך פולין".