הודח מתפקידו: קצין צה"ל הגיע על מדים להפגנת הימין ונשפט

קצין צה"ל בדרגת רב סרן, הגיע ביום חמישי האחרון להפגנת הימין בירושלים כשהוא לבוש מדי צה"ל. לאחר בירור, נשפט הקצין ל-25 ימי מחבוש על תנאי והועבר לתפקיד שאינו פיקודי

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/04/23 16:36 ט באייר התשפג

הודח מתפקידו: קצין צה"ל הגיע על מדים להפגנת הימין ונשפט
אילוסטרציה, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

הגיע על מדים להפגנה: ביום חמישי האחרון, נערכה בירושלים הפגנת הימין הגדולה כשהמוני בני אדם, תומכי הממשלה הגיעו לבירה על מנת להפגין בעד הממשלה והרפורמה המשפטית. אחד המפגינים, קצין בדרגת רב סרן, הגיע להפגנה כשהוא לבוש מדי צה"ל. לאחר בירור של הצבא, הוחלט להדיח את הקצין מתפקידו.

הקצין נשפט ל-25 ימי מחבוש על תנאי והודח מתפקידו

בצה"ל החליטו להעמיד את הקצין לדין משמעתי ובסופו הוחלט להעביר את הקצין מתפקידו ויעבור לתפקיד שאינו פיקודי, בנוסף, נידון הקצין ל-25 ימי מחבוש על תנאי. בהודעת צה"ל נכתב כי "רב-סרן בשירות סדיר השתתף בשבוע שעבר (ה') בהפגנה בעודו לובש מדים, בניגוד לפקודות צה"ל. לאחר בירור נסיבות האירוע, הקצין נשפט בדין משמעתי ובמסגרת הליך פיקודי הוחלט שהקצין יועבר מתפקידו לתפקיד שאינו פיקודי". בצה"ל הדגישו כי השתתפות של אדם המשרת בצה"ל בהפגנות בעודו לבוש מדים פסולה ואין לה מקום. 

ביום חמישי, כאמור הגיעו המוני מפגיני ימין לבירה במטרה לחזק את הממשלה. לפני ההפגנה התקיימה צעדה של המילואימניקים התומכים ברפורמה וכן צעדת פרופסורים התומכים בה. הרב שמואל אליהו בהפגנת המיליון: "באתי לפה לבשר לכם שהרפורמה המשפטית תעבור". על פי הערכות של מארגני המחאה, כ - 600,000 איש משתתפים כעת בהפגנה, ועוד רבים עושים את דרכם למקום.

הפגנת הימין, הושקעו מאות אלפים

הפגנת הימין, הושקעו מאות אלפים צילום: Erik Marmor/Flash90

"הסתבכם עם האדם הלא נכון. זה לא הימין של 77"

בין המשתתפים בהפגנה היה ד"ר גדי טאוב שנשא נאום בו פנה אל השמאל: "הסתבכם עם האדם הלא נכון. זה לא הימין של 77", אמר והוסיף: "הגיע הזמן לשחרר אותנו משיטת השלטון המוזרה שהיא בוודאי לא דמוקרטית".

"אני רוצה שכולם פה ישמעו, מה אני אומר מעל הבמה, וזו הבטחה שלי. אנחנו לא נוותר. לא נוותר על המדינה היהודית. לא נוותר על הדמוקרטיה הישראלית. לא נוותר על המדינה האהובה שלנו. לא נוותר על צה"ל שאנחנו כל כך אוהבים", אמר שר האוצר.