"אין הבדל בין ההפגנה הזאת לעצרת שבה נרצח רבין"

חבר הכנסת מהליכוד, חנוך מילביצקי, הסביר מדוע הפגנת הימין חיונית על אף שהתנגד בהתחלה לקיומה, והשווה בינה לבין העצרת בה נרצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/23 19:16 ו באייר התשפג

"אין הבדל בין ההפגנה הזאת לעצרת שבה נרצח רבין"
חנוך מילביצקי, צילום: Erik Marmor/Flash90

לאחר פרסום אינטנסיבי, עשרות הסעות שיצאו מכל רחבי הארץ וקמפיין גיוס המונים, "הפגנת המיליון" יוצאת היום לדרך. חבר הכנסת מטעם סיעת הליכוד, חנוך מילביצקי, התראיין היום (ה') לרדיו רשת ב' והסביר מדוע חשוב כל כך לתומכי הרפורמה המשפטית חשוב לצאת הערב להפגין גם הם והשווה בין ההפגנה הנוכחית להפגנה בה נרצח רבין ז"ל.

"העצרת ההיא נועדה לתת גיבוי למהלך מדיני, וההפגנה הערב נועדה לחזק את מקדמי הרפורמה"

במהלך הריאיון חבר הכנסת הסביר שמטרת ההפגנה היא לתת רוח גבית לממשלה, והדגים דרך שתי הפגנות אחרות מהשנים האחרונות כי זו אינה הפעם הראשונה בה יוצא הציבור לרחובות בכדי להביע תמיכה במהלכי הממשלה.

ההפגנה הראשונה שהזכיר מילביצקי היא הפגנה בה השתתף יאיר לפיד בעת כהונתו כראש ממשלה וההפגנה השנייה שציין היא העצרת בה נרצח ראש הממשלה יצחק רבין. "אין הבדל בין ההפגנה הזאת לעצרת שבה נרצח רה"מ רבין, העצרת ההיא נועדה לתת גיבוי למהלך מדיני, וההפגנה הערב נועדה לחזק את מקדמי הרפורמה המשפטית", הסביר.

ההפגנה בעד הרפורמה משפטית

ההפגנה בעד הרפורמה משפטית צילום: נריה הומינר

"לא רציתי שיהיו שני מחנות בחוץ"

עוד חשף חבר הכנסת, כי בתחילה התנגד לקיום הפגנות תמיכה ברפורמה: "בכל הכינוסים שהייתי דיברו איתי וביקשו ממני לצאת להפגין, אני חשבתי שפחות נכון לעשות את זה, כי לא רציתי שיהיו שני מחנות בחוץ. זה מסוכן". חבר הכנסת אמר כי משום שהרצון להפגין עלה מהשטח, החליטה מפלגתו לתמוך בהפגנה גם באמצעות מימון כספי: "הייתה דרישה חזקה מהשטח לצאת, והייתה התארגנות מאוד חזקה".