שעות לפני ההפגנה: מבקר הליכוד תוקף את המימון שהעבירה המפלגה

עו"ד שי גלילי פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו הבהיר כי על אף שהחלטת הליכוד להשתתף במימון הפגנת הימין מוצדקת, הדרך בה התקבלה אינה ראויה: "יש להעביר את ההחלטה האמורה לאישור בפני מוסדות המפלגה לעיל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/23 17:19 ו באייר התשפג

שעות לפני ההפגנה: מבקר הליכוד תוקף את המימון שהעבירה המפלגה
ההפגנה הקודמת בעד הרפורמה, צילום: Erik Marmor/Flash90

בעוד שעות אחדות תחל בירושלים הפגנת התמיכה ברפורמה המשפטית, תחת הכותרת "הפגנת המיליון". על פי פרסומים, עלויות ההפגנה נאמדות בכשישה מיליון שקלים, ומימונה הגיע בין השאר ממפלגות המזוהות עם הימין - ביניהם מפלגת הליכוד. בעקבות החלטה זו, מבקר הליכוד, עורך דין שי גלילי, פרסם ציוץ בטוויטר בו כתב כי על אף שלדעתו המטרה ראויה - הדרך בה התקבלה ההחלטה בעייתית.

https://twitter.com/N118QfJeSObmyAk/status/1651531956402700291?s=20

מבקר הליכוד המליץ: להעביר את ההחלטה על המימון לאישור

"בכל הנוגע למימון שהעניקה מפלגת הליכוד לטובת ההפגנה העתידה להתקיים היום, אדגיש כי מדובר ב'הוצאה מוכרת' ומוצדקת, העונה למטרות השימוש המקובלות בכספי המפלגה - בהתאם לחוק מימון מפלגות", פתח גלילי וכתב.

אולם, הדגיש מבקר הליכוד: "ברם, אין זה תקין כי החלטה על הוצאת סכום כה גבוה תתקבל שלא באמצעות או בשיתוף המוסדות הרלוונטיים והמוסמכים במפלגה (שיצוין אגבית, כי יתכן שגופים אלו אף היו מגדילים את סכום ההשתתפות)" תקף, והמליץ להעביר את ההחלטה אישור נוסף על אף שכבר התקבלה: "יש להעביר את ההחלטה האמורה לאישור (ולו בדיעבד) בפני מוסדות המפלגה לעיל".

הליכוד

ההחלטה התקבלה בלי לשתף את המוסדות הרלוונטיים בליכוד. הליכוד צילום: Gili Yaari/Flash90

הסכום ששילמו בליכוד: 600 אלף שקלים

בליכוד תרמו סכומים גבוהים עבור ההפגנה, על פי הדיווח ב"ישראל היום"  המפלגה השקיעה 600 אלף שקלים בקידומה. גם במפלגת הציונות הדתית תרמו, והשקיעו בהפגנה סכום כפול, מיליון ומאתיים אלף שקלים. הסכום הכללי שהושקע בהפגנה מוערך בשישה מיליון שקלים שהגיעו גם מקמפיין מימון המונים, משקיעים פרטיים וכאמור, כספים שהשקיעו המפלגות עצמן.