מחיר הדלק צפוי לעלות ביום ראשון - סמוטריץ' מנסה להאריך את ההוזלה

אחרי שאמר שלא יתן שיעלו מחירי מוצרי החלב, האתגר הבא של שר האוצר: ביום ראשון בחצות יפקע תוקפו של הצו שמפחית את המס על הדלק ובכירים באוצר מתנגדים להארכתו | כזכור, בעליית מחירי מוצרי החלב הוא האשים את ליברמן ולפיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/23 14:58 ו באייר התשפג

מחיר הדלק צפוי לעלות ביום ראשון - סמוטריץ' מנסה להאריך את ההוזלה
מחירי הדלק, צילום: Jamal Awad/Flash90

בסוף חודש אפריל עתיד לפקוע הצו שמפחית את המס על הדלק, ומחירו צפוי לעלות דרמטית. לקראת ההעלאה, בצלאל סמוטריץ' מנסה להביא להארכתו של הצו. במידה וסמוטריץ' לא יצליח - ביום ראשון בחצות צפוי המחיר לעלות.

בכירים באוצר מתנגדים: ההכנסות ממיסים ירדו

נכון לעכשיו, בסוף החודש הפחתת המס תקוזז ל-13 אגורות במקום 56. סמוטריץ' נתקל בבכירי האוצר שטוענים כי ההכנסות ממיסים ירדו ועל כן אין להאריך את הצו. לפי פרסום של גד ליאו רב-ynet, במשרד האנרגיה יסיימו הערב (ה') את חישוב השינוי במחירי הנפט באגן הים התיכון ושער הדולר הממוצע בחמישה הימים האחרונים כדי לקבוע את המחיר החדש.

סמוטריץ

סמוטריץ'. יצליח? | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לדבריו, אם שר האוצר יחליט על צו המאריך את ההנחה על הדלק יהיה על האוצר לפרסם את הצו להערות הציבור בהקדם וספק אם ניתן יהיה למנוע את העלייה הניכרת במחירי הדלק בארץ ביום ראשון בחצות. אם המחיר אכן יעלה, מדובר בכ-0.2% תוספת לאינפלציה.

סמוטריץ' מאשים את ליברמן ולפיד בעליית מחירי מוצרי החלב

הבוקר (ה') דווח כי סמוטריץ' מנסה לבלום את עלייתם של מחירי מוצרי החלב. הוא האשים את הממשלה הקודמת בעלייה: "בעקבות הסכם עליו חתם ליברמן בממשלה הקודמת מחיר מוצרי החלב המפוקחים אמור לעלות באופן אוטומטי ב16% בתחילת החודש הבא. לא ניתן לזה לקרות", אמר שר האוצר. "בשבועות האחרונים אנשי המקצוע במשרד האוצר ואנוכי בוחנים מספר דרכים כדי למתן את העלייה ולגבש פתרונות שיקלו על הציבור ויכסו על האטימות וחוסר האחריות של לפיד וליברמן", סיים.