רכבים פרטיים, שאטלים ורכבות חזור: כך תגיעו למירון בל"ג בעומר

לקראת הילולת הענק על הר מירון, במשרד התחבורה נערכים להמונים | 3 סוגי כרטיסים יוצעו: לרכב פרטי, לתחבורה ציבורית ולהסעות פרטיות | לצורך היציאה מההר יתוגבר מערך הרכבות בכרמיאל שיופעל לאורך כל היממה | כל מה שאתם צריכים לדעת

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/23 09:36 ו באייר התשפג

רכבים פרטיים, שאטלים ורכבות חזור: כך תגיעו למירון בל"ג בעומר
הילולת רשב"י במירון, צילום: איתן אלחדז

נערכים להילולת הענק: היום (ה') תפתח האפשרות להזמנת כרטיסי נסיעה להילולא במירון. בפרסום שהוציא משרד התחבורה בנושא מפורטות כלל האפשרויות ודרכי ההגעה למירון, באוטובוסים מכל רחבי הארץ, רכבות והסעות קהילתיות.

200,000 כרטיסים - פי שניים מהשנה הקודמת

כחלק מהפקת הלקחים מהשנה הקודמת ובעבודה משותפת של משרד התחבורה עם הפרויקטור דייטש להכשרת שטחי כינוס נוספים, מספר כרטיסי הנסיעה העומדים למכירה יעמוד על 200,000 כרטיסים - פי שניים מהשנה הקודמת.  על פי פרטי המתווה כל כרטיס מעניק אפשרות לשהייה בהר למשך חמש שעות, ובהפקת ההילולא מציינים ששיתוף הפעולה של הציבור בנושא, הוא הגורם העיקרי בו תלויה הצלחת ההילולא בסייעתא דישמיא.  בתוך כך, מאמצים להפעיל במקביל גם מוקדי מכירת כרטיסים שיפעלו ברחבי הארץ לטובת קהל העולים מירונה.

לפני ההילולה

נערכים להילולה בצל האסון | צילום: David Cohen/Flash90

המעוניינים להגיע ברכבים פרטיים יוכלו לחנות בחניון אליפלט, ולרכוש כרטיס נסיעה עם שאטל מחניון אליפלט למירון ובחזרה. הכניסה לחניון אליפלט לבעלי רכבים פרטים מותנית בהצגת כרטיס נסיעה. גם עבור אוטובוסים פרטיים הוקצה חניון כחל, ואף מחניון זה יופעל מערך שאטלים ברכישת כרטיסי נסיעה מראש.

3 סוגי כרטיסים

על פי המתווה הסופי אותו אישרו במשרד התחבורה, לטובת הבאים להילולא, ההגעה להילולא בכל האמצעים היא אך ורק ברכישת כרטיס מראש לאוטובוס או לשאטל ובהתאם לכך קיימים 3 סוגי כרטיסים: לתחבורה ציבורית, להסעות פרטיות כמו אוטובוסים מאורגנים של קהילות, ורכב פרטי. 

האפשרות הראשונה, נסיעה באמצעות התחבורה הציבורית, תיעשה בהתאם לבחירתכם, בתחבורה ציבורית מאזור מגוריכם כאשר כרטיס הנסיעה הוא אישור השהייה בהר. אופציה נוספת היא נסיעה באמצעות חברות הסעה פרטיות ואוטובוסים פרטיים עד 50 נוסעים. הבחירה בכרטיס נסיעה זה, מאפשרת כניסה למתחם חניון האוטובוסים "כחל" ומשם המשך הנסיעה בשאטלים אל היישוב מירון. 

אופציה שלישית היא הגעה ברכב פרטי, כאשר כרטיס הנסיעה הנרכש מראש הוא עבור הנסיעה אל מתחם ההילולה באמצעות נסיעה בשאטל מהחניון. הבאים ברכב פרטי חונים בחניון "אליפלט" ומשם ממשיכים בשאטל באמצעות כרטיס פרטי שנרכש מראש, כאשר בעת הכניסה לחניון יהיה עליכם להציג את כרטיסי הכניסה בהתאם לכמות הנוסעים ברכב.  החזרה הביתה תיעשה בהתאם להלוך, באמצעות שאטלים אל החניונים בהם התבצעה ההורדה.

רכבות יתוגברו

משרד התחבורה משיק השנה לראשונה אפשרות נוספת לחזרה. במסגרת השירות, יוכלו המתפללים לשוב ממירון באמצעות רכבת כרמיאל, אשר תופעל במתכונת מיוחדת לאורך כל היממה ולכל רחבי הארץ. הנסיעה חזרה ממירון באמצעות הרכבת תהיה ללא תיאום מראש, אך מותנית בהצגת כרטיס נסיעה הלוך של התחבורה הציבורית.

הרכבת, העבודות יפסקו?

רכבת ישראל | צילום: Yossi Aloni/Flash90

בנוסף לכך, עם תום זמני השירות הרגילים של רכבת ישראל, יופעלו רכבות ייעודיות לאורך שעות הלילה המאוחרות של ליל ל"ג בעומר. הרכבות יצאו מכרמיאל לעבר תחנות סבידור ובית שמש. על מנת להנגיש את הנסיעה ברכבת בשעות אלו, יופעלו שירותי היסע מיוחדים מתחנת סבידור לכיוון בני ברק, ומתחנת בית שמש אל השכונות בבית שמש. 

כרטיסים ניתן לקנות באמצעות מוקד משרד התחבורה *2111 | בעמדת קהילות ברחבי הארץ | באתר: https://meron.tickchak.co.il/