עתירה לבג"צ רוצה לחייב את דוברי נתניהו להחזיר עיתונאים לקבוצת וואטסאפ

אחרי שהוציאו עיתונאים מהקבוצה הרשמית, ארגון העיתונאים והעיתונאיות בעתירה נגד דובריו של נתניהו: "ההחלטה להוצאת העיתונאים מקבוצת הוואטסאפ שקולה בין היתר לפגיעה קשה בגרעין הקשה של חופש העיתונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/23 09:14 ו באייר התשפג

עתירה לבג"צ רוצה לחייב את דוברי נתניהו להחזיר עיתונאים לקבוצת וואטסאפ
נתניהו, לא להגיע למוקדי ההפגנות, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

עוברים למרחב המשפטי: ארגון העיתונאים והעיתונאיות עתר לבג"צ במטרה להשיב את העיתונאים אריאל כהנא וירון אברהם לקבוצת הדוברות של הליכוד. כזכור, העיתונאים הוסרו מקבוצת "דוברות הליכוד" אחרי שמתחו ביקורת על ראש הממשלה ודובריו.

מרחב ציבורי להודעות רשמיות

בעתירה נטען כי העיתונאים הוצאו על מנת למנוע פגיעה בחופש העיתונות, חופש העיסוק, זכות הציבור לדעת וזכות השיוויון. בעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין אמיר בשה וגלעד זבידה התבקש בית המשפט להורות לליכוד ולנתניהו להסביר כיצד התקבלה ההחלטה להוציא עיתונאים מקבוצת הוואטסאפ המשמשת מרחב ציבורי להודעות רשמיות.

אוריך.

אוריך. אחד מדוברי נתניהו | צילום: פלאש 90

תחילת האירוע עם פרסום של ירון אברהם, פרסום שבליכוד לא אהבו ובעקבותיו הוצא פרשן חדשות 12 מהקבוצה. אריאל כהנא, עיתונאי מדיני וסרוג ב"ישראל היום", בחר להפגין סולידריות עם אברהם וצייץ נגד המעשה של הליכוד - צעד שגרר את הוצאתו מהקבוצה. בסופו של דבר עשרות עיתונאים עזבו את הקבוצה.

"מתעלמים מהפניות אליהם וממשיכים להדיר עיתונאים מסויימים מקבוצת הוואטסאפ"

"ההחלטה להוצאת העיתונאים מקבוצת הוואטסאפ שקולה בין היתר לפגיעה קשה בגרעין הקשה של חופש העיתונות ובתוך כך, בזכות הציבור לדעת, תוך הענשת אותם עיתונאים שהודרו מהקבוצה ובכך, גם להעביר מסר מצנן ליתר העיתונאים למען יראו ויראו. על אף פניות מצד ארגון העיתונאים למשיבים, הם מתעלמים מהפניות אליהם וממשיכים להדיר עיתונאים מסויימים מקבוצת הוואטסאפ", צויין בעתירה.

"רה"מ נתניהו והליכוד פוגעים פגיעה כפולה בחופש העיתונות: האחת, בעצם הדרת עיתונאים ומניעה מהם להעביר מידע לציבור; והשניה, שידור מסר מצנן ליתר העיתונאים למען יראו ויראו, ובכך, פוגעים ביכולתם לבצע את עבודתם העיתונאית כחלק מהרשות הרביעית, היא הרשות המבקרת".