אירוע חריג בטקס: כלת פרס ישראל העבירה מכתב לנתניהו

מיכל רובנר, כלת פרס ישראל בתחום אמנות פלסטית, הוציאה מכתב מכיסה והעבירה לראש הממשלה נתניהו בעת שהגיעה לקבל את הפרס מידו: "רציתי לומר לו שהמשבר שבינינו מסוכן לנו לא פחות מהאויבים שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/23 20:54 ה באייר התשפג

אירוע חריג בטקס: כלת פרס ישראל העבירה מכתב לנתניהו
צילום מסך סנטרל הפקות, צילום: צילום מסך

האירוע שסוגר את אירועי יום העצמאות, טקס פרס ישראל, התקיים הערב (ד') בנוכחותם של נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך יואב קיש, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות וראש העיר ירושלים משה ליאון.

בין מי שזכו בפרס היא מיכל רובנר, כלת פרס ישראל בתחום האמנות הפלסטית. בעת שהגיעה לקבל את הפרס מידיו של נתניהו, שלפה רובנר מכתב מכיסה והעבירה לו. בשיחה עם חדשות וואלה, סיפרה רובנר  כי "זה היה מכתב של אזרחית לראש הממשלה. רציתי לומר לו שהמשבר שבינינו מסוכן לנו לא פחות מהאויבים שלנו".

מיכל רובנר

מיכל רובנר צילום: POOL PICTURE, EDITORIAL USE ONLY/NO SALES, PLEASE CREDIT THE PHOTOGRAPHER AS WRITTEN - OLIVIER FITOUSSI/POOL***

אמנון שעשוע: חייבים לשלב כוחות ולפתור את המשבר הנוכחי

מי שכובד לשאת דברים בטקס, הוא חתן פרס ישראל בתחום מפעל חיים, פרופ' אמנון שעשוע, שהתייחס למחלוקת סביב הרפורמה המשפטית. "למדתי שהמשותף המחבר בין כולנו עולה על המפריד. אלו ימים קשים בישראל, לכולנו, ואנו עומדים מול שבר עמוק".

צילום: OLIVIER FITOUSSI/POOL

שעשוע קרא למנהיגים לפתור את המשבר הנוכחי. "זו המשימה הדחופה שלנו כעת, אנחנו חייבים לשלב כוחות ולפתור את המשבר הנוכחי, תוך שמירה קפדנית על עיקרון הפרדת הרשויות, המחוקקת, המבצעת והשופטת. וכל זאת, שלא נאבד כל מה שהשגנו". לדבריו, אם לא נעשה זאת - גם ניסים לא יעזרו".