"כולם מחאו כפיים": התלמידים טסו חצי עולם וויתרו על הגמר שנערך בשבת

תלמידי ישיבת עמית מודיעין, הגיעו לגמר תחרות הרובוטיקה שנערכה בטקסס אך ויתרו על הגמר מאחר ונערך בשבת. "היינו מודעים לסוגיית השבת, והכוונה הייתה לחצות את הגשר כשנגיע אליו" אומר לביא שהתחרה וויתר על הגמר | וגם: הקטגוריה שתלמידי בישיבה זכו בה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/04/23 16:39 ה באייר התשפג

"כולם מחאו כפיים": התלמידים טסו חצי עולם וויתרו על הגמר שנערך בשבת
תלמידי ישיבת עמית מודיעין בתחרות, צילום: באדיבות המצולמים

הגיעו לגמר ופרשו: רגע לא קל עבר על תלמידי קבוצת הרובוטיקה מישיבת עמית מודיעין שהגיעו לגמר תחרות הרובוטיקה בארצות הברית ואלצו לפרוש מאחר והגמר נערך בשבת. התלמידים, השאירו למארגני התחרות מכתב בו הסבירו את הסיבה להיעדרם ותגובת המתחרים, קבוצות מכל העולם ריגשו כאשר קיבלו זאת בהבנה ומחאו כפיים לקבוצה הישראלית.

התלמידים מקריאים את המכתב לשאר הקבוצות, צפו:

 

המכתב של תלמידי הקבוצה

"מנהלי התחרות הסכימו לקבל מכתב שייקרא במקרה שנוזמן לשחק לגמר" אומר לביא ארזי, אחד התלמידים שהשתתפו בתחרות, "אז ניסחנו אותו בעצמנו, וקיווינו שאכן נוזמן. השבת עברה עלינו נהדר, המלון שבו אנחנו נמצאים סיפק לנו מטבח קטן וכמה שולחנות, ושלושת האימהות המלוות שאיתנו דאגו לנו לשבת שלא תישכח. חיכינו בסבלנות עד מוצאי שבת, ומאוד התרגשנו לראות את האהדה גם מהקבוצות האחרות, וגם מכולם בארץ".

קבוצת הרובוטיקה, זכו בפרס העיצוב התעשייתי

קבוצת הרובוטיקה, זכו בפרס העיצוב התעשייתי צילום: באדיבות המצולמים

למרות הויתור הכואב על ההשתתפות בגמר והאפשרות לכות בתחרות, הקבוצה הישראלית לא חזרה בידיים ריקות כאשר זכתה בפרס העיצוב התעשייתי: "בנוסף לטורניר, הקבוצות מקבלות גם פרסים שמחולקים על ידי שופטים מקצועיים שמגיעים לראות את הרובוט מקרוב, ובמוצאי שבת שמחנו מאוד לגלות שקיבלנו את פרס העיצוב התעשייתי, שמקבל הרובוט שמצליח לאזן בין פונקציונליות לנראות בצורה הטובה ביותר".

ההבדלה המרגשת של חברי הקבוצה צילום: באדיבות המצולמים

"ישבנו מיד אחרי ההבדלה לראות מה פספסנו"

על החוויה האישית שלהם אומר לביא: "ישבנו מיד אחרי ההבדלה לראות מה פספסנו, החברים בארץ חתכו את הקטעים הרלוונטיים בשבילנו כי בארץ שבת כבר יצאה. כשראיתי את כולם מוחאים לנו כפיים התרגשתי בטירוף, קצת קשה לתאר. אנשים שאני לא מכיר ולא מכירים את היהדות, הצלחתי לרגע אחד לחבר למסורת שלי. עוד לפני שראיתי את הסרטון הרגשתי שלם עם ההחלטה, ואחרי שראיתי הרגשתי עוד אישרור שלא טעינו".