"מנהיגים את הדרך" אמונה כהן מבני נצרים היא כלת התנ"ך לשנת תשפ"ג

חידון התנ"ך לנוער התשפ"ג, השנה עמד בסימן "מנהיגים את הדרך". החידון, שנערך במעמד ראש הממשלה, יו"ר הכנסת ושר החינוך הפך ברבות השנים לאחד האירועים המרכזיים של יום העצמאות | אחרי קרב צמוד ניצחה אמונה כהן ממועצה אזורית אשכול

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/04/23 11:56 ה באייר התשפג

אמונה כהן מבני נצרים היא כלת התנ"ך לשנת תשפ"ג
חידון התנ"ך, צילום: חיים צח, לע"מ

חידון התנ"ך התשפ"ג: כמידי שנה, אחד מאירועי השיא של יום העצמאות, הוא חידון התנ"ך לנוער שבסופו יזכה אחד או אחת המשתתפים, כמנצח הגדול של חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי. בחידון, שנערך כמידי שנה בירושלים, נוכחים גם ראש הממשלה, שבהמשך ישאל את המתמודדים את שאלת ראש הממשלה המיתולוגית, בנוסף נוכחים גם יו"ר הכנסת, שר החינוך וראש עיריית ירושלים. את החידון השנה, מנחה איש הטלוויזיה גיא זוארץ.

צפו בחידון התנ"ך התשפ"ג:

שלב הגמר, מי יהיו חתן או כלת התנ"ך העולמי

לשלב הגמר של החידון, העפילו שמונת המתמודדים שקיבלו את מספר הנקודות הגבוה ביותר. שמונת המשתתפים הם: אמונה כהן מישראל, נטע לקס מישראל, עומר קדר מישראל, אביגיל רואו מאנגליה, תמר דהן מארצות הברית, עמית אטל מישראל, מאיה טרט מארצות הברית וברוריה כץ מדרום אפריקה. בסופו של החידון, אמונה כהן מבני נצרים זכתה. בסיומו של החידון, הוכתרה אמונה כהן מהיישוב בני נצרים ככלת התנ"ך העולמית תשפ"ג.

חידון התמך

חידון התמך צילום: צילום מסך

הזוכים בשנה שעברה

בשנה שעברה, לאחר סיום התחרות, הוכתרו שניים לחתן וכלת חידון התנ"ך העולמי. השניים, דביר מרצבך והלל כהן הגיעו יחדיו למקום הראשון. 

הישג אישי יוצא מהכלל של נער שהוא סמל לאהבת תורה

מנהל הישיבה התיכונית אמית צפת, הרב נדביה נאה והרב יורם רוזנבאום, ראש הישיבה התיכונית אמית צפת מסר כי "דביר, בן העיר צפת, הינו תלמיד חכם צעיר, סקרן, למדן ומעל הכל בעל לב טוב ורצון להביא ברכה ואור בעולם. הוא הביא גאווה גדולה לבית הישיבה ולעיר צפת כולה. כולנו שמחים שאנו זוכים ללמוד עימו וללמוד ממנו בישיבה".

הזוכים בחידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"ב

הזוכים בחידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"ב צילום: עודד קרני, לע"מ

מנכ"ל רשת אמית, ד"ר אמנון אלדר, בירך את דביר ואמר: "הישגו הוא אות כבוד לישיבת אמית צפת ולכלל תלמידי הרשת  אך יותר  מהכל, הישג אישי יוצא מהכלל של נער שהוא סמל לאהבת תורה, התמדה וחתירה למצוינות".