תלמידת אולפנה מהדרום: הסרוגה שזכתה בחידון התנ"ך

אחרי קרב קשה מאוד, אמונה כהן בת ה-17 ניצחה בחידון התנ"ך לשנת תשפ"ג | כהן היא תלמידת אולפנת בהר"ן וגרה במושב בני נצרים: "הזכיה הייתה מרגשת מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/23 14:59 ה באייר התשפג

תלמידת אולפנה מהדרום: הסרוגה שזכתה בחידון התנ"ך
אמונה כהן, צילום: משרד החינוך

בתום חידון לא קל הוכרזה כלת חידון התנ"ך לשנת תשפ"ג כאשר השנה גם הכלה וגם סגניתה היו נערות, אירוע שלא נרשם כבר 17 שנה. אמונה כהן בת ה-17 היא הנערה שניצחה בחידון התנ"ך, נטע לקס הוכרזה כסגניתה. 

משפחה מגוש קטיף: זאת הזוכה בחידון התנ"ך

אמונה כהן בת ה-17 נולדה למשפחה שהתגוררה בגוש קטיף אביה עוסק בלימוד תורה וחקלאות ויש לה 8 אחים. כלת התנ"ך לומדת באולפנת בהר"ן בכיתה יא' והיא מדריכה בסניף של תנועת הנוער אריאל. אמונה ומשפחתה מתגוררים במושב בני נצרים שבמועצה אזורית אשכול. 

אחרי הזכיה המרגשת אמרה כהן: "למדתי שלוש שנים, הזכיה הייתה מרגשת מאוד זה עבר מאוד מהר. לאט לאט מעכלים. לעם ישראל אני אומרת תלמדו תנ"ך, אין על הדבר הזה, זה החיים שלנו, מאחלת לכם לחיות את התנ"ך".

תנועת אריאל ברכה: "גאים ונרגשים"

מטעם תנועת הנוער אריאל, בה כהן חברה, נמסר: "תנועת הנוער אריאל מברכת את אמונה כהן, מדריכה בסניף בני נצרים כלת חידון התנ"ך העולמי. עתידו של עם ישראל מובטח, שורשיו של הדור חזקים, איתנים ומעוגנים עמוק בתוך מורשת אבותינו. גאים ונרגשים"

צפו בחידון התנ"ך התשפ"ג:

לשלב הגמר של החידון, העפילו שמונת המתמודדים שקיבלו את מספר הנקודות הגבוה ביותר. שמונת המשתתפים הם: אמונה כהן מישראל, נטע לקס מישראל, עומר קדר מישראל, אביגיל רואו מאנגליה, תמר דהן מארצות הברית, עמית אטל מישראל, מאיה טרט מארצות הברית וברוריה כץ מדרום אפריקה.