מעורר השראה: אחיה קליין איבד את ראייתו בעזה וידליק את הלפיד האולימפי

אחיה קליין, פצוע צה"ל שאיבד את ראייתו כמעט לחלוטין לאחר שמטען חבלה התפוצץ עליו בפעילות מבצעית ברצועת עזה, נבחר על ידי השר מיקי זוהר להדליק את הלפיד האולימפי באולימפיאדת הילדים שתיערך בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/23 15:32 ד באייר התשפג

מעורר השראה: אחיה קליין איבד את ראייתו בעזה וידליק את הלפיד האולימפי
הלפיד האולימפי, , צילום: shutterstock

נפצע בעזה וידליק את הלפיד האולימפי: שר התרבות והספורט מיקי זוהר בישר הבוקר (ג'), יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, לספורטאי הפראלימפי אחיה קליין על הבחירה בו להדלקת הלפיד בטקס הפתיחה של אולימפיאדת הילדים והילדות שתתקיים במכון וינגייט ב-9 במאי.

קליין, נפצע אנושות בשנת 2013 ממטען חבלה שבמנהרה המובילה רצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מהפיצוץ, איבד קליין את ראייתו כמעט לחלוטין. הוא חזר לשירותו הצבאי כקצין הנדסה, חרף פציעתו האנושה. בשנת 2019 הגיע קליין למקום השישי באליפות העולם הפאראלימפית לחתירה באוסטריה, באותה שנה נישא לבת זוגו שירלי וקיבל את אות המופת השיקומי על ידי ארגון נכי צה"ל.

אחיה קליין, בשיחתו עם השר מיקי זוהר, התרגש מהבחירה ואמר כי הוא מקווה לתת השראה לספורטאיות ולספורטאים  הצעירים בתחרות.

מיקי זוהר

מיקי זוהר צילום: אורן כהן

מקום שישי באליפות העולם

כאמור, בגיל 22, נפצע קליין אנושות ממטען חבלה שהונח במנהרה שיצאה משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מהפיצוץ, איבד את ראייתו כמעט לחלוטין. למרות זאת, הוא חזר לשירותו הצבאי כקצין הנדסה, חרף פציעתו האנושה. בשנת 2019 הגיע למקום השישי באליפות העולם הפאראלימפית לחתירה באוסטריה, לצד ברק חצור, סימונה גורן, שי לי מזרחי, מיכל פיינבלט, סלאח שהאין וההגאית מרלנה מילר.

בשנת 2021 השתתף במשחקים הפראלימפיים, בתחרות החתירה לרביעיות מעורבים. קליין וקבוצתו העפילו לגמר, וסיימו במקום השישי.