כמעט התעוור לחלוטין בעזה וחולם על מרתון

סגן אחיה קליין, תושב כפר עציון, שנפצע באופן קשה מאוד בפיצוץ מנהרה בגבול עזה, הצטרף לקבוצת ריצה, רוכב על אופניים וחולם על מרתון, זאת למרות שהוא עיוור כמעט לחלוטין

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/02/14 09:50 יח באדר א'

שלושה חודשים לאחר שאחיה קליין, סגן ביחידת הסליקים והמנהרות (סמו"ר) של חיל ההנדסה, נפצע קשה מאוד בפיצוץ מנהרה בגבול עזה וכמעט איבד את ראייתו לחלוטין, הוא הצטרף לאחרונה לקבוצת הריצה והרכיבה של בית הלוחם בירושלים.

קליין, תושב כפר עציון בן 22, עבר סדרת טיפולים ממושכת ובעקבותיה הצטרף לקבוצת הריצה והרכיבה שבה חברים נכים ומתנדבים, כך מתפרסם היום בידיעות אחרונות.

לדבריו, הוא לא יכול לזהות את חבריו לקבוצה אך יודע שיש עוד עיוור אחד בקבוצה המתאמנת למרתון ירושלים. "הוציאו לי את כל התפרים מהעיניים, ובעתיד אולי ילכו על השתלה של קרנית אבל היום אני מצליח להבחין בגופים גדולים אך לא לזהות פרצופים".

למרות שהקבוצה, כאמור, מתאמנת למרתון, בשביל קליין, קצין לשעבר ביחידה מיוחדת, עוד מוקדם למדי ועל המרתון הקרוב הוא יאלץ לוותר. עם זאת, הוא אופטימי. "בריצה אני קשור למתנדב, באמצעות גומיות מיוחדות שמחוברות לנו לידיים, ועל פי תנועות ידיו אני יודע להיזהר ממכשולים שעל הדרך. כך גם על האופניים".

"זה אחרת ממה שהכרתי עד עכשיו", הוא מוסיף לגבי ההתמודדות עם התהליך הקשה שעובר עליו. "זה מחייב אותך לסמוך על בן הזוג שלך, מלמד אותך להתמודד עם הפגיעות בגוף ומקנה הרגשה של ביטחון. הרגשה שאלה חוזר לעצמך, חוזר ליכולות שלך".