צפו התמונות הנדירות מטקס הענקת עיטור הגבורה לאביגדור קהלני

תת אלוף בדימוס והפוליטיקאי לשעבר נבחר להשיא משואה בטקס המשואות ביום העצמאות ה-75, ולכבוד המאורע פורסמו תמונות ארכיון נדירות מטקס הענקת עיטור הגבורה על עוז רוחו במלחמת יום הכיפורים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 24/04/23 13:45 ג באייר התשפג

התמונות הנדירות מטקס הענקת עיטור הגבורה לאביגדור קהלני
אביגדור קהלני בטקס הענקת עיטור הגבורה עפ שמעון פרס, צילום: סמי פרג', דובר צה"ל. באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון

לכבודו של תת-אלוף במילואים אביגדור קהלני, שישיא מחר (ג') משואה בטקס הדלקת המשואות, ארכיון צה"ל במשרד הביטחון פרסם תמונות נדירות מטקס הענקת עיטור הגבורה שקיבל קהלני לאחר מלחמת יום הכיפורים.

עיטור הגבורה הוענק לקהלני על גבורתו העילאית בעת המלחמה מול פני האויב תוך חירוף נפש. הטקס נערך במאי 1975 בהשתתפות הנשיא אפרים קציר, ראש הממשלה יצחק רבין, שר הביטחון שמעון פרס, הרמטכ"ל מרדכי גור, ובהנחיית קצין חינוך ראשי תא"ל שאול גבעולי.

צפו בתמונות הנדירות:

אביגדור קהלני

אביגדור קהלני בטקס | צילום: סמי פרג', דובר צה"ל. באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון

קהלני עם שר הביטחון פרס | צילום: סמי פרג', דובר צה"ל. באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון

קהלני עם הנשיא קציר | צילום: סמי פרג', דובר צה"ל. באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון

קהלני בטקס

קהלני בטקס צילום: סמי פרג', דובר צה"ל. באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון

אביגדור קהלני הקדיש את כל מרצו לחברה הישראלית 

אביגדור קהלני הפך לסמל ודוגמא אישית ממלחמת ששת הימים בה נפצע קשות וזכה לעיטור המופת על לחימתו. במלחמת יום הכיפורים בשנת 1973, בה ניצב במרכזו של קרב המהפך ההסטורי בעמק הבכה בגולן, הוענק לו על לחימתו והנהגתו בו עיטור הגבורה - העליון והגבוה בעיטורים.

אחרי שפשט את מדיו המשיך קהלני להקדיש את כל מרצו לחברה הישראלית - כפעיל חברתי, איש ציבור, חבר כנסת ושר בממשלת ישראל. הוא יזם ומוביל את מסע "בעקבות לוחמים", בו עולים בני נוער ברבבותיהם אל רמת הגולן ומקבלים עליהם, בהשראת גבורת דור לוחמי מלחמת יום הכיפורים, את נס המנהיגות, ההובלה והחלוציות. 

השרה רגב אמרה כי "בהתרגשות גדולה הודעתי לגיבור ילדותנו, אביגדור קהלני, על הבחירה בו להשיא משואה ביום העצמאות ה-75. אביגדור קהלני הוא סמל ומופת למסירות, למנהיגות ולציונות. יחד איתו יעמדו על הבמה כל עשרות האלפים שלחמו לפני חמישים שנה בשדות הקרב של הגולן וסיני, ביבשה באוויר ובים. גיבורי מלחמת יום הכיפורים שמדינת ישראל חבה להם את חייה".