צעקות וכפיים בנאום בן גביר בבאר שבע

צעקות ועימותים נרשמו בבית העלמין בבאר שבע לקראת הגעתו של השר לביטחון לאומי | בן גביר נאם: "הסיפור של כולנו נראה לא פעם כסיפור, עצוב קשה ומייאש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/23 11:43 ד באייר התשפג

צעקות וכפיים בנאום בן גביר בבאר שבע
בן גביר נאם בבאר שבע, צילום: Sraya Diamant/Flash90

מתיחות בטקס בבאר שבע: לקראת טקס יום הזיכרון בהשתתפות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בבאר שבע, כמה משפחות שכולות בחרו להגיע לבית העלמין מוקדם יותר הבוקר, ולעזוב לפני שבן גביר ינאם. במהלך נאומו של השר, נשמעו קריאות לעברו. בן גביר ענה: "תנו לו לצעוק, מותר לו. אנשים אחים אנחנו". בסיום הנאום הקהל מחא כפיים. 

בשל החשש ממחאות, אבטחה כבדה נפרסה בבית העלמין בבאר שבע, ושטח סטרילי הוקם סביב הבמה בה ינאם השר. לפיכך, צפיפות כבדה מורגשת במקום. בנוסף, עימותים פיזיים תועדו בבית העלמין, שכללו דחיפות וצעקות, וכן קללות מחוץ לבית העלמין, אחרי שמשפחות נטשו את הטקס.

הפגינו נגד גמליאל בעוספיא

נוסף לכך, בבית העלמין הצבאי בעוספיא, השרה גילה גמליאל שהגיעה למקום, נחסמה על ידי כמה מבני העדה הדרוזית. מלבד זאת, סביב העלמין נתלו כרזות מחאה בהם נכתב:  "בין לוויה להלוויה הדרוזים נשכחים". כזכור, הטקסים נערכים השנה בצל מחלוקת סביב השתתפות שרים בטקסים בבתי העלמין, כאשר מספר משפחות שכולות ביקשו מפוליטיקאים לבטל את הגעתם.

צפירה בבתי העלמין

צפירה בבתי העלמין צילום: Erik Marmor/Flash90

בן גביר נאם: "הסיפור של כולנו"

בנאומו בבאר שבע סיפר השר לביטחון לאומי על אסיד סוועד, לוחם מג"ב שנרצח במחסום שועפט, ואמר כי: "הסיפור הזה משותף לכולנו, לחילוניים, לדתיים, למשפחות מהעיר מהכפר מהדרום והצפון,  מההתיישבות אל הקיבוץ, ביישובים הדרוזים, הצ'רקסים והבדואים. הסיפור של כולנו נראה לא פעם כסיפור, עצוב קשה ומייאש". 

עוד אמר: "נצח ישראל לא ישקר. לא בכדי נסמך יום הזיכרון ליום העצמאות, אלא כדי לבטא את עוצמתם המטלטלת והשזורה של החיים והשכול". וסיים את דבריו במילים: "יהי זכרם של הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה- ברוך, וצרור עימנו לעד".