גלנט סיפר על חבריו שנפלו: "היה הסנדק של בני"

שר הביטחון סיפר במהלך טקס הקראת השמות בהר הרצל על שניים מחבריו שנפלו: "אורי ואהוד - שני לוחמים, שני אוהבי הארץ הזאת, שחסרים כל-כך לאוהביהם, וחסרים גם לי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/23 09:25 ד באייר התשפג

גלנט סיפר על חבריו שנפלו: "היה הסנדק של בני"
גלנט בטקס הקראת שמות החללים, צילום: מירי שמעונוביץ'

בפתיחת טקס הקראת שמות החללים בהר הרצל, שר הביטחון גלנט נשא דברים וסיפר על שניים מחבריו שנפלו בעת שירותם הצבאי.  "במהלך עשרות שנות שירותי כמפקד וכלוחם, איבדתי חברים לנשק - מפקדים, פקודים ועמיתים. דמותם מלווה אותי בכל יום, ויותר מכל ביום הקדוש הזה. שניים מהם אבקש להזכיר כאן", פתח ואמר.

"אורי הסנדק בברית של מיכאל בני, שלימים היה גם הוא לוחם וקצין בשייטת 13"

"הראשון הוא מפקדי וחברי אלוף משנה אורי טאיץ, שנפל כמפקד שייטת 13, עת הייתי אני מפקד פלגת לוחמים". שר הביטחון סיפר על מבצע מוצלח עליו פיקד אורי ובו השתתף הוא עצמו, במהלכו חוסלו עשרה מחבלים. "למחרת המבצע יצא אורי בשעת צהריים לריצה ושחייה בחוף השייטת בעתלית. כתוצאה ממכת חום, איבד אורי את הכרתו וטבע במהלך השחייה. אורי נפל תשעה חודשים לאחר שמונה למפקד השייטת, הוא היה בן 36", שיתף בכאב.

גלנט אמר כי "משפחתו וחבריו איבדו את אורי, השייטת איבדה את מפקדה, ומדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה. כחודש לפני שנפל, היה אורי הסנדק בברית של מיכאל בני, שלימים היה גם הוא לוחם וקצין בשייטת 13. כשבגרו בנותיו של אורי, מאיה ועומר, שירתו גם הן באותה שייטת".

היכל הזיכרון בהר הרצל

היכל הזיכרון בהר הרצל צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"אהוד, לוחם סיירת הצנחנים במילואים, נפל בקרב עם מחבלים"

עוד סיפר גלנט: "20 שנים בדיוק לאחר נפילתו של אורי, איבדתי חבר נוסף. רב סמל ראשון אהוד אפרתי ז"ל. אהוד, לוחם סיירת הצנחנים במילואים, נפל בקרב עם מחבלים בסתיו 2007 ברצועת עזה, תחת פיקודי כאלוף פיקוד הדרום, במהלך מבצע בדרום הרצועה, נתקלו אהוד וחבריו בחוליית מחבלים. בחילופי האש נפגע אהוד קשה ומת מפצעיו זמן קצר לאחר מכן".

"עם משפחתו של אהוד - משפחת אפרתי - יש לי קשר ארוך שנים. אחיו יואב היה לוחם בשייטת. הוריו, אבישי ז"ל ונירה תבדל לחיים ארוכים היו שכניי וחבריי בזיכרון יעקב, ואלמנתו מירי היא אחותם של חנוך ואמיר, גם הם לוחמים בשייטת 13". גלנט סיפר כי "אהוד היה איש שורשי, אב לשלושה, איש משפחה למופת. חקלאי חרוץ, לוחם בסיירת הצנחנים, בסדיר ובמילואים, אוהב ארץ ישראל ונופיה".

גלנט בטקס הקראת שמות החללים

גלנט בטקס הקראת שמות החללים צילום: מירי שמעונוביץ'

"חסרים כל-כך לאוהביהם, וחסרים גם לי"

"אורי ואהוד - שני לוחמים, שני אוהבי הארץ הזאת, שחסרים כל-כך לאוהביהם, וחסרים גם לי" אמר השר, וחתם את דבריו בבקשה מהציבור: "ביום הקדוש הזה, כשר הביטחון, אני שב ומבקש מאזרחי ישראל כולם, להשאיר את המחלוקת מחוץ לבתי העלמין, לשמור על קדושת היום,  ולכבד את זכר הנופלים".