נתניהו בתגובה לפיגוע: "לא רחוק מכאן נעשה ניסיון נוסף לרצוח אזרחים"

ראש הממשלה התייחס בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון "יד לבנים" לפיגוע הדריסה במחנה יהודה: "במקום הזה, ברגע הזה, מזכיר לנו שארץ ישראל ומדינת ישראל נקנות בייסורים רבים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 24/04/23 17:00 ג באייר התשפג

נתניהו בתגובה לפיגוע: "לא רחוק מכאן נעשה ניסיון נוסף לרצוח אזרחים"
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

פיגוע דריסה אירע היום (ב') ברחוב אגריפס, סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים בו נפצעו חמישה פצועים, בהם אחד במצב קשה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים הדסה עין כרם את חמשת הפצועים. בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון "יד לבנים", בירושלים לפיגוע הדריסה במחנה יהודה.

"לא רחוק מכאן נעשה ניסיון נוסף לרצוח את אזרחים"

"לפני דקות אחדות, לא רחוק מכאן, נעשה ניסיון נוסף לרצוח את אזרחי ישראל", פתח נתניהו את נאומו, "הפיגוע הזה, במקום הזה, ברגע הזה, מזכיר לנו שארץ ישראל ומדינת ישראל נקנות בייסורים רבים".

צילום: דוברות זק"א

עוד הוסיף ואמר כי "הפיגועים האלה באים בציפייה שיוכלו לנו ויעקרו אותנו מכאן, ואם הם יכלו היו רוצחים את כולנו. אבל הם לא יכלו לנו ואנחנו יכולנו להם. הקמנו מדינה לתפארת עם צבא לתפארת ומשטרה לתפארת, במחיר קורע לבבות".

אמיר אוחנה: "גם היום יש מי שעדיין לא הסכינו עם הרעיון של מדינה יהודית"

יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, שהשתתף בטקס של ארגון "יד לבנים" התייחס לפיגוע. "גם היום יש מי שעדיין לא הסכינו עם הרעיון של מדינה יהודית ומוכנים לעשות הכל כדי לפגוע בה. הידיעה הזאת היא תזכורת כפולה ומהדהדת – ראשית, לכך כי אויבים יש לנו רק מחוץ לעם ישראל. ושנית, לחשיבות שבאחדות – שבזכותה יכולנו לאויבינו".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "והיום, ביום הזה במיוחד, אנו מישירים מבט אל המחיר ששילמנו, ובעיקר אתן שילמתן, המשפחות השכולות -  עבור מדינת ישראל, עבור הבית שלנו. ידענו שארץ ישראל נקנית בייסורים אך לא ידענו כמה קשים הם יהיו".

בן גביר לאזרח שחיסל את המחבל: "מדינת ישראל אומרת לך תודה כי מנעת אסון מאוד גדול"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שוחח עם האזרח שחיסל את המחבל מהפיגוע בירושלים וברך אותו. "רציתי להגיד לך יישר כוח. ראיתי את הסרטון, פעולה חשובה, טובה, טוב שניטרלת אותו וחסכת הרבה חיים של אנשים. מדינת ישראל אומרת לך תודה כי מנעת אסון מאוד גדול, וכשאני משחרר כל כך הרבה נשקים, נותן הוראה לאגף כלי יריה שישחררו נשקים למי שמגיע על פי חוק, זו המטרה שאנשים יוכלו להגן על עצמם".