פיגוע הדריסה בירושלים: חמישה פצועים, בהם אחד במצב קשה

חמישה בני אדם, בהם גבר כבן 60 במצב קשה ואישה בת 30 במצב בינוני, נפצעו בפיגוע דריסה סמוך לשוק מחנה יהודה | המחבל, בן 39 תושב בית צפאפא, חוסל במקום בידי אזרחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/23 16:25 ג באייר התשפג | עודכן בתאריך 24/04/23 18:00

פיגוע הדריסה בירושלים: חמישה פצועים, בהם אחד במצב קשה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טרור בערב יום הזיכרון: פיגוע דריסה אירע היום (ב') ברחוב אגריפס, סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים בו נפצעו חמישה בני אדם. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק את הפצועים, בהם:  גבר כבן 60 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית, אישה כבת 30 במצב בינוני עם חבלות בגפיים ועוד שלושה גברים במצב קל. המחבל, בן 39 תושב בית צפאפא, חוסל במקום בידי אזרחים.

זירת האירוע במחנה יהודה:

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חובש רפואת חירום במד"א אלי ריימונד סיפר: "הייתי עם האופנוע של מד"א ברחוב יפו כשהתקבל הדיווח במוקד 101 של מד"א ובתוך שניות הגעתי למקום. במקום הייתה המולה רבה, ראיתי את חמשת הפצועים בסמוך לרכב כשאחד מהם מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית וארבעת הנפגעים הנוספים בהכרה. הענקנו להם טיפול רפואי והם פונו בניידות טיפול נמרץ לבתי החולים בירושלים".

נתניהו: "לא רחוק מכאן, נעשה ניסיון נוסף לרצוח את אזרחי ישראל"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון "יד לבנים", בירושלים לפיגוע הדריסה במחנה יהודה. "לפני דקות אחדות, לא רחוק מכאן, נעשה ניסיון נוסף לרצוח את אזרחי ישראל. הפיגוע הזה, במקום הזה, ברגע הזה, מזכיר לנו שארץ ישראל ומדינת ישראל נקנות בייסורים רבים. 

צילום: דוברות זק"א

עוד הוסיף ואמר כי "הפיגועים האלה באים בציפייה שיוכלו לנו ויעקרו אותנו מכאן, ואם הם יכלו היו רוצחים את כולנו. אבל הם לא יכלו לנו ואנחנו יכולנו להם. הקמנו מדינה לתפארת עם צבא לתפארת ומשטרה לתפארת, במחיר קורע לבבות".