צעצוע מסוכן: ילדה אושפזה עקב כוויות מתרסיס קצף

אליה אורן, ילדה בת ה- 12 מחדרה, הגיעה לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי הלל יפה ואובחנה עם כוויות בשתי עיניה לאחר התזה של ספריי קצף בעיניה: "מומלץ להימנע ממשחק בתרסיסים במהלך החג"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 24/04/23 15:36 ג באייר התשפג

צעצוע מסוכן: ילדה אושפזה עקב כוויות מתרסיס קצף
צילום: Liron Almog/Flash90

בדומה לילדים רבים, לקראת יום העצמאות, גם אליה אורן בת ה- 12 מחדרה וחברותיה נהנות לשחק בספריי קצף. אבל לא היא ולא הוריה חשבו שמשחק תמים שכזה יסתיים בחדר המיון, ולאחר אשפוז עקב כוויות בשתי עיניה.

בחדר מיון ילדים של 'הלל יפה' היא נבדקה על ידי רופא ילדים ורופא עיניים, שקבע כי היא סובלת מכוויות בשתי עיניה בדרגה אחת. היא הושארה לאשפוז והשגחה תוך קבלת טיפול ייעודי בעיניה. בדומה לאליה, מדווחים במחלקת ילדים של 'הלל יפה' כי בימים האחרונים ולקראת חג העצמאות הגיעו כבר מספר ילדים עם פגיעות דומות בגלל תרסיסי קצף ואחרים.

ד"ר יצחקי עם אליה

ד"ר יצחקי עם אליה צילום: מחלקת דוברות, המרכז הרפואי הלל יפה

"ממליץ להימנע ממשחק בתרסיסים במהלך החג"

האם, רביד, מספרת על הרגע בו עודכנה כי בתה נפגעה מהספריי. "אתמול בצהריים היא התקשרה אליי וסיפרה שאחרי ששיחקה עם חברותיה נכנס לה קצף לעיניים. היא אמנם שטפה את הפנים היטב, אבל אחרי זמן מה התחילה להרגיש שהעיניים 'שורפות'. בשלב מסוים, היא הגיעה הביתה וממש התפתלה מכאבים. ילדה שיודעת לעמוד באתגרים ובכאב כי היא עוסקת בספורט תובעני של גלישת רוח, פתאום ממש צורחת בכאב. טסנו איתה לחדר מיון ב'הלל יפה'".

צילום: Michal Fattal/Flash90

ד"ר דורון יצחקי, רופא העיניים שטיפל באליה: "אליה כרגע מטופלת לכוויות, שהן בדרגה אחת, אבל לטובת בטיחות הילדים, וגם המבוגרים – ממליץ להימנע ממשחק בתרסיסים במהלך החג".

אליה והוריה - רביד ואלעד מבקשים גם הם להפנות את תשומת לב ההורים והילדים ולהימנע מלרכוש ולשחק בתרסיס: "לא ידענו שלתרסיס האלו יש כאלו השלכות. מבחינתנו צריך ממש לאסור את השימוש בו. אזהרה בלבד – זה לא מספיק".  ואליה מוסיפה: "אני לא רוצה שאף ילד יחווה כאבים כאלה".