מתכננים לעשות מנגל בחג? | כך תחגגו את יום העצמאות בצורה בטוחה

לקראת חגיגות יום העצמאות שיחול בשבוע הבא, משרד הכלכלה והתעשייה, מחדד את נושא הבטיחות של פריטי ואביזרי החג, במיוחד בנוגע לחשיבות התאמתם לדרישות תקן ישראלי רשמי

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/23 11:30 כח בניסן התשפג

מתכננים לעשות מנגל בחג? | כך תחגגו את יום העצמאות בצורה בטוחה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת חגיגות יום העצמאות שיחול בשבוע הבא, מחדד איגור דוסקולוביץ, הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, את נושא הבטיחות של פריטי ואביזרי החג, במיוחד בנוגע לחשיבות התאמתם לדרישות תקן ישראלי רשמי ת"י 562 "בטיחות צעצועים" שחל גם על אביזרי חג ומוצרים נוספים המיועדים לשימוש ילדים עד גיל 14 שנים, לדוגמא פטישים קשיחים/מנופחים, פאות, שרשראות ותכשיטים, צעצועים חשמליים מהבהבים עם סוללות ומדבקות.

חגיגות יום העצמאות

חגיגות יום העצמאות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אין לתת לילדים שגילם פחות מ-14 שנים להשתמש בתרסיסי שלג

 

הממונה הדגיש כי אין לקנות ולתת לילדים להשתמש באביזרי חג שלא נושאים סימון בשפה העברית כנדרש בתקן:

  • שם וכתובת של יצרן בעברית או שם וכתובת של יבואן בעברית
  • על גבי צעצועים ואביזרים היוצרים רעשים בעוצמות גבוהות, או על גבי אריזותיהם, תסומן אזהרה: "אין להשתמש בקרבת האוזניים! שימוש לא נכון עלול לפגוע בשמיעה". 
  • אביזרים וצעצועים שאינם מיועדים לילדים מתחת לגיל 3 שנים חייבים לשאת אזהרה בעברית "לא מתאים לילדים שגילם פחות מ-3 שנים!", או ציור הסמל להגבלת הגיל מעל אריזתו של המוצר
  • הוראות שימוש ואזהרות יצרן נוספות בשפה העברית.
  • אם צעצועים או אביזרי חג אינם נושאים את הסימונים המפורטים לעיל, קיים חשד סביר שמוצרים אלה אינם עומדים בדרישות הבטיחות והתקינות.
  •  

תשומת לב מיוחדת: אין לתת לילדים שגילם פחות מ-14 שנים להשתמש במכלי אירוסול  (תרסיסי שלג, תרסיסי פתיתים וחוטים), המיועדים למבוגרים בלבד והמסומנים באזהרה "הרחק מידי ילדים!" 

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מתכננים לעשות מנגל בחג? 

הממונה על התקינה הדגיש לציבור המבוגרים את חשיבות ההקפדה על הוראות הבטיחות בשימוש בחומרים להצתת פחמים ועץ, והרחקתם של מוצרים אלה מהישג ידם של ילדים. יש לזכור - אין להתיז את החומר הנוזלי להצתת פחמים ועץ על אש גלויה או על גחלים לוהטות! אזהרות מתאימות חייבות להופיע על גבי אריזה של כל מוצר תקני להצתת הפחמים והעץ. עוד ממליץ הממונה, להרחיק חפצים דליקים, כך שיהיו במרחק 2 מטרים לפחות מהמנגל.