הרב שרקי מבהיר: "ההחלטה לא בוטלה"

הרב שרקי פרסם ציוץ בטוויטר בו ענה לשאלה- האם צריך לומר הלל בברכה ביום העצמאות, והבהיר כי זוהי החלטת הרבנות הראשית: "החלטה זו מעולם לא בוטלה" | הרב דב ליאור פרסם גם הוא את עמדתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/23 13:25 ג באייר התשפג

הרב שרקי מבהיר: "ההחלטה לא בוטלה"
הרב שרקי, צילום: יחצ

יומיים לפני יום העצמאות, צפה שוב שאלת תפילת הלל בחג- מתי אומרים, והאם יש לברך על הלל? בתוך כך הרב שרקי פרסם בחשבון הטוויטר שלו את עמדתו לגבי תפילת הלל עם ברכה בערב יום העצמאות. "בעקבות פרסומים בנושא, אבקש להזכיר עובדות פשוטות: ב-ל' בניסן תש"מ התקבלה במועצת הרבנות הראשית ההחלטה 'כי יש לקרוא ביום העצמאות ובלילו הלל שלם בברכה לפניו ולאחריו בשם ובמלכות'", נכתב בציוץ והבהיר: "החלטה זו מעולם לא בוטלה". 

יום העצמאות

יום העצמאות צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרב דב ליאור פסק גם הוא: לומר הלל בברכה 

הרב דב ליאור, רב העיר קריית ארבע לשעבר ומזקני הרבנים בציונות הדתית, פרסם גם הוא פסק ובו התיר לומר הלל בברכה גם בליל יום העצמאות. סברתו של הרב היא פרסום נס התקומה, ולכן הוא מדגיש כי עדיף שהחזן בלבד יברך ולא כלל הציבור. כזכור, ברוב המקומות נוהגים לומר הלל בברכה רק ביום העצמאות עצמו.

"בעבר חששתי לדעת החולקים על הרב גורן זצ"ל ולכן סברתי שמספק אין לומר הלל בברכה בליל יום העצמאות, אך כעת נראה לי לעניות דעתי שיש לנהוג כדעת הרב גורן זצ"ל ולומר הלל בברכה גם בליל יום העצמאות", כך הרב ליאור על פי פרסום של דביר עמר.