נחשף: במקרה של הפרעה בטקס המשואות - זה מה שהמגישים יגידו

הטקסט המפורט לטקס המשואות בהר הרצל פורסם, והוא כולל גם הנחיות לקריינים למקרה והטקס יופרע על ידי מוחים: "לא תתאפשר הנפת שלטים או שימוש באביזרי הפגנה או רעש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/23 11:49 ג באייר התשפג

נחשף: במקרה של הפרעה בטקס המשואות - זה מה שהמגישים יגידו
טקס המשואות, קדמון לא תצפה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התסריט לטקס המשואות בהר הרצל פורסם הבוקר (ב'), וכלל גם הנחיה למקרה ויהיו הפרעות במהלכו. זה הטקסט שהמנחים יקראו במידה והטקס ישובש על ידי מפגינים: "קהל נכבד, אנו מתנצלים על ההפרעה. טקס המשואות הוא טקס ממלכתי ומאחד, ויישאר כזה גם בעתות מחלוקת. נשוב לקיים את הטקס בהקדם. אנא הישארו במקומותיכם".

בנוסף, בתחילת הטקס יבקשו הקריינים מהמשתתפים לכבד את המעמד ולהימנע מקריאות ביניים והנפת שלטים: "נבקש לכבד את המעמד ולשמור על הסדר הציבורי. קהל נכבד, טקס המשואות הוא טקס ממלכתי, ללא קריאות ביניים וללא הפרעות", נכתב בטקסט. "לא תתאפשר הנפת שלטים או שימוש באביזרי הפגנה או רעש".

בפגישה עם מדליקי המשואות של יום העצמאות ה

בפגישה עם מדליקי המשואות של יום העצמאות ה צילום: חיים צח /לע"מ

הנחיה: לא לצלם סמלי מחאה בטקס

גורמים מתוך הפקת טקס המשואות, דיווחו על כך שבחדרי הדיונים עלתה הנחיה מטעם רגב לבמאי הטקס, להחליף מצלמות אם אחת מהן תתפוס בעדשה שלטי מחאה, חולצת מחאה או כיתוב מסוים עם מחאתי, כך על פי N12. כתוצאה מכך, אפילו אם תהיה מחאה במהלך הטקס, היא תושתק ולא תקבל במה בשידור החי והאופי הממלכתי של האירוע ישמר.