בנט חושף את עמדתו: "בסיירת מטכ"ל יש אנשי שמאל וימין"

ראש הממשלה לשעבר הסביר בראיון את עמדתו ביחס לסערת השתתפות הפוליטקאים בטקסי יום הזיכרון: "אני לא יודע מה הדעות שלהם - אני יודע שהם היו אחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/23 08:27 ג באייר התשפג

בנט חושף את עמדתו: "בסיירת מטכ"ל יש אנשי שמאל וימין"
נפתלי בנט, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

בעוד מספר שעות יחל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, המדינה סוערת בשאלת השתתפות הפוליטיקאים בטקסים בבתי העלמין, בעקבות דרישתן של משפחות שכולות שחברי כנסת אשר לא שרתו בצבא או שאוחזים בעמדות פוליטיות מנוגדות לעמדותיהם- ימנעו מלהגיע ולנאום בטקסים. 

עמדתו של בנט: "אני לא יודע מה הדעות שלהם - אני יודע שהם היו אחים"

במהלך ראיון לרשת ב', ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הביע לראשונה את עמדתו בנושא. "גם בסיירת מטכ"ל יש אנשי שמאל וימין" אמר בנט, והסביר כי  צריך ללמוד מכך שבין הנופלים יש מי שתמכו בימין ומי שתמכו בשמאל אולם כולם קבורים באותה חלקה: "חברים שלי שמתו בלבנון, אני לא יודע מה הדעות שלהם - אני יודע שהם היו אחים. באותה חלקה קבורים אנשים שהיו גם תומכים וגם מתנגדים לרפורמה, צריך לזכור את זה", אמר.

צילום: דובר צה"ל

שרים וחברי כנסת הודיעו שלא יגיעו לטקסים

נזכיר כי אמש הודיעו מספר חברי כנסת ושרים, ביניהם שר הבינוי והשיכון גולדגנופף וסגנו טסלר ושרת ההסברה גלית דיסטל כי בשל בקשותיהן של המשפחות השכולות לא יגיעו ביום הזיכרון לבתי העלמין בהם היו אמורים לייצג את גוף השלטון. לעומתם השר בן גביר הודיע כי על אף הקריאות נגד השתתפותו, הוא יגיע לבית העלמין בבאר שבע ואף ינאם.