סמוטריץ' שינה את דעתו: המדינה תבקש דחייה בפינוי חאן אל אחמר

בעקבות דרישתו של סמוטריץ התקיימה ישיבה ממושכת של נתניהו, גלנט סמוטריץ' ובן גביר בנושא חאן אחמר והתקבלה החלטה: המדינה תבקש מבג"צ דחייה בפינוי המאחז

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/23 08:11 ג באייר התשפג

סמוטריץ' שינה את דעתו: המדינה תבקש דחייה בפינוי חאן אל אחמר
חאן אל אחמר, צילום: Jamal Awad/Flash90

אחרי ישיבה ממושכת אמש של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט עם סמוטריץ ובן גביר, החולט כי המדינה עדיין תבקש מבג"ץ דחייה בפינוי המאחז הבדואי הלא חוקי, חאן אל אחמר. זאת לאחר שסמוטריץ' ביקש לזמן דיון "בהול" בנוכחותו בכדי לגבש את מדיניות הממשלה והעמדה שתוצג, משגילה כי טיוטת החלטת המדינה בנושא הוגשה ללא התדיינות איתו. 

במכתב ששיגר אתמול, הזכיר סעיף בהסכם הקואליציוני הקובע כי תשובות המדינה המוגשות לבג''צ יאושרו על ידי השר הנוסף במשרד הביטחון, וכתב: "מכוח האמור, אני תמה על כך שלא נעשה שום דיון מסודר בנוכחותי בדבר גיבוש תשובת המדינה בעניין זה. על כן, מתוקף סמכותי הנגזרת מההסכם הקואליציוני ומההסכם בין השרים איני מאשר את הגשת התשובה".

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המדינה תבקש מבג"צ- דחייה נוספת במסירת תשובה 

נזכיר כי בתחילת פברואר ביקשה המדינה מבג"צ דחייה תשיעית במספר, של ארבעה חודשים, במסירת תשובתה בעניין פינוי המאחז הבדואי הלא חוקי, חאן אל אחמר. נראה כי המדינה תבקש מבג"צ בהמשך למחוק את העתירה לפינוי המאחז.

הנימוק לבקשתה יהיה כנראה בכך שמתנהלים מגעים מדיניים למציאת פשרה וחלופה לתושבי המקום, כפי שכבר הוצע בעבר. בנוסף, ייטען כי פינוי המאחז בתקופה הנוכחית והמתוחה של האזור, עלול להביא להשלכות מדיניות, בין-לאומיות וביטחוניות.