"נעמוד מאוחדים": המסר של הרמטכ"ל לקראת יום הזיכרון

הרצי הלוי פרסם פקודת יום לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ואמר: "בכל מעשנו הצבאי והפיקודי נזכור ונזכיר את הנופלים, נגיש סעד לפצועים בגוף ובנפש, ולא נשקוט עד שישובו השבויים והנעדרים לארצם ולמשפחתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 23:10 ב באייר התשפג

"נעמוד מאוחדים": המסר של הרמטכ"ל לקראת יום הזיכרון
הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי פרסם את הבוקר (ב') את פקודת היום לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: "חיילי צה"ל, מפקדיו, אזרחים עובדי צה"ל. צבא ההגנה לישראל מרכין היום את ראשון ומתייחד עם זכרם של חייליו, שהלכו מבְּלי שוב". פתח הרמטכ"ל וכתב.

"אנו זוכרים את היותנו לאומה בצאתנו ממצרים"

"אלה ימים של זיכרון. אנו זוכרים את היותנו לְּאּומָה בְּצאתנו ממצרים, את זעקת המיליונים שנרצחו על אדְּמת אירופה ואת ההבטחה להקים מחדש את מדינת היהודים בְּמֹולדְּתנּו העתיקה, לְהעמידה כְמָגן לעמנּו, וְלהיות חופשיים בארצנו" כתב הרמטכ"ל. "מדינת ישראל קמה בְּסערת־מלחמה, קולות ההצבעה על זכותנו להקים מדינה טרם נָדמו, וכבר פרצו התקפות כנגד יהודים בְּכל חלקי הארץ".

עוד המשיך וכתב: "כוחות המָגן העבריים טרם גובשו לכדי צבא אחד, וכבר פלשו צבְאות-ערב. מ שָעה שֶקם צְבא ההגנה לישראל, הוא עמד בְעוז ב קרבות הקשים בחודשים ארוכים של לחימה עיקשת ובמְּחיר דמים כבד. השנה נציין חמישים שנה לְּמלחמת יום הכיפורים, מהכבדֹות במערכות שידענו".

"עוז רוחם של לוח מי צה"ל ועמידתם האיתנה בלְמּו את המתקפה הקשה בחזית הצפון ובחזית סיני, גבורתם וְּתּושייתם הפכו את ההפתעה לניצחון צבאי מרשים". לדבריו: "השכֹול וְּהיגון, שלא פסחו על אף חבל-ארץ, צרבו בבְּשָרנו את מחיר הדמים הכואב כתזכורת-תמיד. ערב יום עצמאותנו השבעים וחמישה אנו זוכרים את מי שנפלו על משמרתם, ומְּחויבים, כְתמיד, ל פיקדון שהניחּו בידינו".

"היום נשוב ונעמוד מאּוחדים בין מצבות האבן בבתי העלמין, מעל לכל מחלוקת"

הלוי הכריז כי: "נשמור על מדינת ישראל בוטחת, מוגנת ומשגשגת, מפני כל איּום ומפני כל מבקשי רעתנו. בשּורֹות צה"ל מְפעמת בעוצמה אותה הרוח שעמדה ללוחמיו בְכל מערכותיו. ביכֹולותיו ובכוחו, בשילוב כוחותיו ובאחדות המטרה, צה"ל מוכן בכל החזיתות ונכון לכל אתגר. היום נשוב ונעמוד מאּוחדים בין מצבֹות האבן בְבתי העלמין, מעל לכל מחלוקת".

"נהיה שם יחד, רעים לנשק ומפקדים, לצידם של ההורים, הבנות והבנים, האחים והאחיות, בנות ובני הזוג". הלוי אמר כי למענם נמשיך לקיים את הבטחת מקימי המדינה "להיות בית ומקלט לעם היהודי, להגן על עצמאות ישראל בְּארצֹו ולְהגשים את ייעודו של צה"ל וְאת ייחודו כצְבא העם".

"נבטיח כי נחיה כאן חיי ערך הראויים לקורבנם"

בסיום דבריו הזכיר את הנופלים, הפצועים והנעדרים: "בְכל מעשנו הצבאי וְהפיקודי נזכור וְנזכיר את הנופלים, נגיש סעד  לפְּצועים בגוף ובנפש, ולא נשקוט עד שישובו השבויים וְהנעדרים לְארצם ולְמשפחתם". והוסיף לסיו: "נישא את מֹורשְּתם, מורשת הגבורה וְּעוז הרוח, הערבּות ההדדית וְּהרעּות, וְּנבטיח כי נחיה כאן חיי ערך הראויים לְּ קֹורְּבנם. כי בזוכרנו אותם - רּוח חייהם בנּו. יהי זכר הנופלים ברוך".