השרים התכנסו כדי לקדם את הסדרת היישובים: "חלום שמתחיל להתגשם"

בכנס מקצועי לקידום ההתיישבות ופיתוח התכניות לתשעת היישובים החדשים יו"ש השתתפו השר סמוטריץ', השר וסרלאוף והשרה סטרוק: "חלום של הרבה שנים והמון עבודה קשה, מתחיל להתגשם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 20:22 ב באייר התשפג

השרים התכנסו כדי לקדם את הסדרת היישובים: "חלום שמתחיל להתגשם"
ההתיישבות הצעירה, צילום: איתן מותהדה

בבניין המוסדות הלאומיים התקיים הערב (א') כנס מקצועי להנהגות היישובים הצעירים בהשתתפות למעלה מ 100 אישים בכירים. ביניהם השרים: בצלאל סמוטריץ, אורית סטרוק ויצחק וסרלאוף ; יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, יו"ר החטיבה להתיישבות ישי מרלינג, יו"ר מועצת יש"ע וגוש עציון שלמה נאמן, ראשי מועצות, גורמי מקצוע ממשרדי הממשלה, המועצות ו'אמנה', פורום ההתיישבות הצעירה והנהגות היישובים.

החלטה חשובה על הקמת תשעה יישובים חדשים

בפברואר האחרון הסמיכה ממשלת ישראל את הקבינט המדיני-ביטחוני שקיבל החלטה חשובה על הקמת תשעה יישובים חדשים מבין ישובי ההתיישבות הצעירה, והתחלת הליכי הסדרה מלאים לשאר הישובים שיוסדרו כשכונות של ישובים קיימים. 

הגורם שיתכנן את האירוע בהיבט התכנוני והקהילתי הוא החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית, שיזמה כנס אליו הגיעו השרים הממונים על נושא הסדרת היישובים הצעירים יחד עם גורמי המקצוע ממשרדי הממשלה והחטיבה להתיישבות. ההיבטים השונים שעלו באירוע נוגעים להליך התכנוני, המנהלי, הסטטוטרי והקהילתי.

כנס ההתיישבות הצעירה

כנס ההתיישבות הצעירה צילום: ההתיישבות הצעירה

"חלום של הרבה שנים והמון עבודה קשה, מתחיל להתגשם"

שר האוצר ושר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ' אמר כי, "ממשלת ישראל תומכת בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ובהסדרת ההתיישבות הצעירה. האמירה הברורה הזו משקפת את המדיניות שלנו ומכתיבה את הפעולות שאנחנו עושים ביהודה ושומרון", לדבריו: "אחת ההחלטות הראשונות שקיבלנו מיד לאחר הקמת הממשלה היתה להסדיר את ההתיישבות הצעירה על ידי הכרזה על עשרה יישובים כחדשים ועל התנעת תהליך ההסדרה של היישובים הנוספים הנמנים על ההתיישבות הצעירה". 

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, האחראית על החטיבה להתיישבות פתחה את הכנס ואמרה: "אשרינו שזכינו לרגע הזה, ולשיתוף הפעולה הזה של כלל המשרדים וגורמי ההתיישבות גם יחד. מעבר לכל רעשי הרקע - ממשלת הימין עובדת, ובגדול" עוד הוסיפה: "חלום של הרבה שנים והמון עבודה קשה שזכיתי לקחת בה חלק, מתחיל להתגשם".

ההתיישבות הצעירה: אורית סטרוק

ההתיישבות הצעירה: אורית סטרוק צילום: איתן מותהדה

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף נשא דברים ואמר: "יחד עם צוות משרדי במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי אנו ממשיכים לעבוד בכל הכוח למען ההתיישבות הצעירה". לטענתו, "כשקיים צורך, מדינת ישראל יודעת לתת את המענה. הפתרונות נמצאים על השולחן ואנו נדאג להוביל את יישומם".