העירייה החליטה: כך הרב וישליצקי יונצח בירושלים

עיריית ירושלים החליטה להנציח את מייסד הגרעינים התורניים הרב אלישע וישליצקי ברחוב חדש שיקרא על שמו. בהסבר להחלטה נכתב על הקשר המיוחד של הרב לירושלים ועל העשייה התורנית והחברתית הענפה שלו בעיר ומחוצה לה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 16:17 ב באייר התשפג

העירייה החליטה: כך הרב וישליצקי יונצח בירושלים
הרב אלישע וישליצקי זצ"ל, צילום: דניאל מזרחי

ביוזמת סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג, רחוב חדש בבירה ינציח את הרב אלישע וישליצקי ז"ל, שנפטר לפני שלוש שנים. ברחוב יכתב: "הרב אלישע וישלצקי רב ומנהיג ממייסדי הגרעינים התורניים בערים הטבעיות (תשי"ד-תשע"ד)". רחוב זה מצטרף לרחובות שנקראו על שמו בשדרות וקריית מלאכי.

"'שלום, אני אלישע, איש פשוט מירושלים"

בהסבר שעיריית ירושלים פרסמה על החלטתה להנציח את הרב וישלצקי, נכתב על הקשר שלו לירושלים: "הרב אלישע וישליצקי היה מציג עצמו בכל כנס, שיעור תורה, מעמד רב משתתפים או בניחום אבלים 'שלום, אני אלישע, איש פשוט מירושלים'. אהב את ירושלים בכל מאודו. בה חי את רוב שנותיו, גידל את שמונת ילדיו. בה גדל בתורה, בישיבת מרכז הרב".

עוד נכתב כי "מרבית עיסוקו היה בירושלים, בתורתה ותושביה ובמוסדות הפועלים בה. בירושלים הוא לימד במוסדות: ישיבת מרכז הרב, מכון מאיר, מדרשת הרובע, בית המדרש מהו"ת אותו ייסד, במכון הארי פישל בבית אריאל שבשכונת בית וגן ובתנועת אל עמי אותה ייסד".  בנוסף, נכתב כי שיעורים רבים שהעברי הרב עסקו בירושלים, וחלקם נאספו לספר 'ירושלים מאירת העצמיות'".

הרב אלישע וישלצקי

הרב אלישע וישלצקי , "המרבית עיסוקו היה בירושלים, בתורתה ותושביה ובמוסדות הפועלים בה" צילום: דניאל מזרחי

סייע למשפחות במצוקה, ליווה שכונות יהודיות בזרח העיר ותמך בהתיישבות

מלבד זאת, נאמר כי, "לרב וישליצקי הייתה השפעה על מעגלים רחבים בציבור. הוא תמך וליווה משפחות ירושלמיות רבות שהיו במצוקה: נפגעי טרור, משפחות שכולות, אתגרים בריאותיים ומשפחתיים ושימש לכולם אוזן קשבת, דמות מלווה ורועה רוחני". נוסף לכך, היה שותף משמעותי בליווי תושבים יהודים בשכונות מזרח העיר: הרובע היהודי, הרובע המוסלמי, הרובע הנוצרי, עיר דוד ועוד. מלבד זאת, הוזכר מפעל חייו של הרב - טיפוח גרעינים תורניים בכל רחבי הארץ, וכן תמיכתו בתושבי גוש קטיף והמתיישבים ביהודה ושומרון.