ארגון עצת נפש מגיב לפורום תקנה: לא פנו אלינו ולא ביררו את העובדות

אזהרה של פורום תקנה ביום רביעי האחרון נגד מורשע בעבירות מין שהועסק בארגון "עצת נפש", הובילה לתגובה מאוחרת מצד הארגון, שטוען: "הפורום שמיהר להוציא הודעה לתקשורת מבלי שבירר איתנו את העובדות לאשורן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/04/23 13:41 ב באייר התשפג

ארגון עצת נפש מגיב לפורום תקנה: לא פנו אלינו ולא ביררו את העובדות
אילוסטרציה, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

פורום תקנה, העוסק בטיפול בתלונות על הטרדות מיניות בציבור הדתי, הפיץ ביום רביעי האחרון אזהרה מפני מורשע בעבירות מין אשר מועסק במרכז הסיוע לטיפול בנטיות מיניות, "עצת נפש". לטענת פורום תקנה, למרות הפניות אל המוסד המדובר והחשש הקיים לפגיעות נוספות, לא הופסקה העסקתו במקום. היום (א') אנחנו מביאים את תגובת "עצת נפש". 

 "נמשיך לעשות את המירב לשפר את השירות והמענה לפונים"

בהודעת הארגון נכתב תחילה: "צר לנו על הפרסום המגמתי של פורום תקנה שמיהר להוציא הודעה לתקשורת, מבלי שפנה אלינו תחילה ומבלי שבירר איתנו את העובדות לאשורן".

"ארגון עצת נפש נוהג לאורך כל שנות פעילותו במקצועיות ובאחריות כלפי כל הפונים אליו. לאורך השנים, ליווינו בעצת נפש מתמודדים רבים שפנו לשירותנו, וסייענו להם למצוא תקוה ומזור למצוקותיהם.
הניסיון ליצור בהלת שווא ולמנוע מפונים רבים לקבל עזרה מותאמת ללא תמורה, היא פגיעה חמורה בפונים בצורה חסרת אחריות".

בסיום ההודעה נכתב כי בכוונת אנשי הארגון להמשיך ולהשיב לפונים אליהם. "נמשיך לעשות את המירב לשפר את השירות והמענה לפונים. לשמחתנו כמות הפונים הרציפה לאורך השנים, על אף כל ההכפשות הרבות, תעיד שרבים עדיין מצליחים להבדיל בין האור ובין החושך, ומוצאים קרן אור ותקווה בסיוע שאנו נותנים".

"מצב זה מעורר חשש לסכנה, בין השאר משום שהפונים לסיוע במרכזים אלה"

בהודעה של פורום תקנה נכתב כי נודע להם שבמרכזי הסיוע של עצת נפש מעסיקים אדם שהורשע בעבירות מין, בהכשרת מתנדבים המסייעים למבקשי הסיוע. "מצב זה מעורר חשש לסכנה, בין השאר משום שהפונים לסיוע במרכזים אלה מבקשים כי זהותם תישמר בסודיות, ועל כן הם חשופים, חלילה, לפגיעה שקשה יהיה להם להתלונן עליה".

עוד נכתב כי הפרום ניסה לדבר עם הארגון, אך שם לא שיתפו פעולה. "הפורום ניסה לבוא בדברים עם העמותה, המפעילה את מרכזי הסיוע, אך לא זכה לשיתוף פעולה. בצר לנו, אנו נאלצים להזהיר את הציבור הרחב, כדי שהפונים למרכזי הסיוע האמורים יפעילו את שיקול דעתם על סמך היכרות של הבעיה". 

בפורום תקנה ציינו כי המועסק נדון לעשרים חודשי מאסר בגין פגיעות מיניות במטופליו. "שמו של המועסק שהורשע בעבירות מין ונדון לעשרים חדשי מאסר בגין פגיעות מיניות שפגע במטופליו, שאחד מהם היה קטין. למיטב ידיעתנו הוא שוחרר מן הכלא לפני כשנה".