פורום תקנה מזהיר: מורשע בעבירות מין מועסק במרכז לטיפול בנטיות מיניות

פורום תקנה פרסם אזהרה מפני מורשע בעבירות מין ומועסק במרכז לטיפול בנטיות מיניות: "אנו נאלצים להזהיר את הציבור הרחב, כדי שהפונים למרכזי הסיוע האמורים יפעילו את שיקול דעתם על סמך היכרות של הבעיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/23 13:51 כח בניסן התשפג

פורום תקנה מזהיר: מורשע בעבירות מין מועסק במרכז לטיפול בנטיות מיניות
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פורום תקנה, העוסק בטיפול בתלונות על הטרדות מיניות בציבור הדתי, מפרסם היום (ד') אזהרה מפני מורשע בעבירות מין ומועסק במרכז הסיוע לטיפול בנטיות מיניות אשר למרות הפניות אל המוסד המדובר והחשש הקיים לפגיעות נוספות, לא הופסקה העסקתו במקום. 

"מצב זה מעורר חשש לסכנה, בין השאר משום שהפונים לסיוע במרכזים אלה"

בהודעה של פורום תקנה נכתב כי "נודע לפורום תקנה כי במרכזי הסיוע של העמותה, המטפלים ביעוץ בנושאי מיניות לגברים ולנשים, מעסיקים אדם שהורשע בעבירות מין, בהכשרת מתנדבים המסייעים למבקשי הסיוע. מצב זה מעורר חשש לסכנה, בין השאר משום שהפונים לסיוע במרכזים אלה מבקשים כי זהותם תישמר בסודיות, ועל כן הם חשופים, חלילה, לפגיעה שקשה יהיה להם להתלונן עליה".

האם מותר לפרסם את שמו של אדם החשוד בהטרדה מינית?. אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: shutterstock

"אנו נאלצים להזהיר את הציבור הרחב, כדי שהפונים יפעילו את שיקול דעתם"

עוד נכתב כי הפרום ניסה לדבר עם העמותה, אך האחרונה לא שיתפה פעולה. "הפורום ניסה לבוא בדברים עם העמותה, המפעילה את מרכזי הסיוע, אך לא זכה לשיתוף פעולה. בצר לנו, אנו נאלצים להזהיר את הציבור הרחב, כדי שהפונים למרכזי הסיוע האמורים יפעילו את שיקול דעתם על סמך היכרות של הבעיה". 

בפורום תקנה ציינו כי המועסק נדון לעשרים חודשי מאסר בגין פגיעות מיניות במטופליו. "שמו של המועסק שהורשע בעבירות מין ונדון לעשרים חדשי מאסר בגין פגיעות מיניות שפגע במטופליו, שאחד מהם היה קטין. למיטב ידיעתנו הוא שוחרר מן הכלא לפני כשנה".

מארגון "עצת נפש" נמסר בתגובה: "צר לנו על הפרסום המגמתי של פורום תקנה שמיהר להוציא הודעה לתקשורת, מבלי שפנה אלינו תחילה ומבלי שבירר איתנו את העובדות לאשורן. 
ארגון עצת נפש נוהג לאורך כל שנות פעילותו במקצועיות ובאחריות כלפי כל הפונים אליו. לאורך השנים, ליווינו בעצת נפש מתמודדים רבים שפנו לשירותנו, וסייענו להם למצוא תקוה ומזור למצוקותיהם.
הנסיון ליצור בהלת שווא ולמנוע מפונים רבים לקבל עזרה מותאמת ללא תמורה, היא פגיעה חמורה בפונים בצורה חסרת אחריות.
אנו נמשיך לעשות את המירב לשפר את השירות והמענה לפונים."