איבד את רעייתו ושתי בנותיו ויאמר את תפילת יזכור בטקס הדלקת המשואות

הרב ליאו די ששכל את רעייתו לוסי ושתי בנותיו מאיה ורינה, יהיה זה שיקרא את תפילת "יזכור" בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל. שרת התחבורה מירי רגב בחרה בדי ברגע האחרון כמחווה לשכול הנורא שחווה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 10:17 ב באייר התשפג

איבד את רעייתו ושתי בנותיו ויאמר את תפילת יזכור בטקס הדלקת המשואות
ליאו די | , צילום: Oren Ben Hakoon/FLASH90

לפני כשבועיים וחצי אירע הפיגוע הקשה סמוך לצומת חמרה. הרב ליאו די איבד את שתי בנותיו, מאיה ורינה, ולאחר מספר ימים נפטרה רעייתו לוסי, שנפצעה באורח אנוש בפיגוע. הרב ליאו, שאיחד סביבו רבים בקריאות לאחדות, יהיה זה שיקרא את תפילת יזכור בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל. כך פורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

על פי הדיווח, שרת התחבורה מירי רגב הממונה על הטקס בחרה בדי ברגע האחרון כמחווה לשכול הנורא שחווה, הוחלט לבחור בו לקרוא את התפילה שנאמרת בחלקו הראשון של טקס הדלקת המשואות.

"אם אין אחדות אין לנו כלום"

לפני כשבועיים קרא די לעם ישראל להתגייס ולהניף את דגל המדינה בתמונות ובסטטוסים ברשתות החברתיות. המונים העלו לחשבונם דגל ישראל מונף: "לבקשת אב המשפחה, שתפו בכל מדיה אפשרית את דגל ישראל", כתבו רבים.

בריאיון לרדיו "קול חי" שנערך שבוע שעבר, התייחס הרב די לנושא האחדות בעם ישראל: "אחדות זה המקור של הכל. אנחנו אומרים 'שמע ישראל… ה' אחד'. אם אין אחדות אין לנו כלום".

עוד הוא אמר: "ויקטור פרנקל כתב שמי ששרד את השואה זה מי שהייתה לו משימה", הוסיף הרב די. "אנשים שאין להם משימה נפטרו מיד. אני הרגשתי מיד שיש לי משימה. אם עם ישראל מחבק אותנו אולי יש לנו משימה".