בכירים בממשלה מעריכים: מאי גולן לא תמונה לקונוסולית ישראל בניו יורק

בעקבות הביקורת של הממשל בארצות הברית כלפי מינויה של השרה מאי גולן לקונסלית ישראל בניו יורק, בכירים בממשלה מעריכים כי היא לא תקבל את התפקיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/23 23:49 א באייר התשפג

בכירים בממשלה מעריכים: מאי גולן לא תמונה לקונוסולית ישראל בניו יורק
מאי גולן, צילום: Hadas Parush/Flash90

ראש הממשלה נתניהו הציע לאחרונה לשרה מאי גולן להתמנות לתפקיד קונסול ישראל בניו יורק במקום אסף זמיר, שהתפטר בעקבות הרפורמה במערכת המשפט. ביום חמישי האחרון, נרשמה תגובה ראשונה מטעם ארצות הברית, שכללה גינוי להתבטאויות מהעבר של השרה גולן. בעקבות הביקורת האמריקאית, בכירים בממשלה מעריכים כי היא לא תמונה לתפקיד.

"מגנים התבטאויות כאלה וסבורים ששימוש בשפה כזו מצד אנשים בעמדות הנהגה גורם נזק גדול"

כאמור, בתדרוך לכתבים שנערך ביום חמישי האחרון, נשאל ממלא מקום דובר משרד החוץ האמריקאי, ודאנט פאטל, לגבי הדיווחים על מינויה האפשרי של השרה מאי גולן לקונסולית ישראל בניו יורק, כשבשנת 2012, במהלך הפגנה נגד מסתננים, אמרה כי היא "גאה להיות גזענית". בתגובה, פאטל גינה את ההתבטאות המזיקה לדבריו, ואמר: "אנחנו מגנים התבטאויות כאלה וסבורים ששימוש בשפה כזו מצד אנשים בעמדות הנהגה גורם נזק גדול במיוחד".

המינוי ירד מהפרק? נתניהו עם מאי גולן

המינוי ירד מהפרק? נתניהו עם מאי גולן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אעבוד עם מנהיגי כל הארגונים היהודיים"

נזכיר כי בתגובה להצעה מנתניהו, כתבה השרה מאי גולן כי היא בטוחה כי תייצג את מדינות הממשלה מול הממשל האמריקאי. "אני רוצה להבטיח לכולם שאם אתמנה, אייצג ב-100% את המדיניות של ראש הממשלה נתניהו ושל מפלגת הליכוד אליה אני שייכת", עוד אמרה גולן: "אם אתמנה, אעבוד עם מנהיגי כל הארגונים היהודיים - כחלק מהמאמץ לחזק את השותפות הגדולה בין ישראל לקהילות יהודי ארצות הברית".