אמו של רס"ן בניה ריין: "אם הפוליטיקאים לא יגיעו זה יחלל אותי ואת הבנים שלי"

סערת הגעת הפוליטיקאים לבתי העלמין וטקסי הזיכרון | חגית ריין, אמו של רס"ן בניה ריין, מסבירה מדוע היא חושבת שהם מחוייבים להגיע: "הבן שלי לא הלך ללבנון לטיול, הוא הלך בשם הממשלה. הם חברי כנסת ושרים שנבחרו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/23 10:43 כט בניסן התשפג

אמו של רס"ן בניה ריין: "אם הפוליטיקאים לא יגיעו זה יחלל אותי ואת הבנים שלי"
יום הזיכרון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המחלוקת סביב הגעת הפוליטיקאים לבתי העלמין הצבאיים וטקסי הזיכרון ביום הזיכרון לחללי צה"ל. ראשי "פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות" העבירו פנייה לחברי הכנסת וביקשו מהם להגיע "זוגות-זוגות" - אופוזיציה לצד קואליציה. חגית ריין, אמו של רס"ן בניה ריין ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה,התראיינה ברדיו 103FM והסבירה מדוע היא בעד הגעתם של חברי הכנסת.

ביום הזה כולנו עוצרים, הבן שלי הלך בשם הממשלה

"פעם ראשונה שאני יכולה להגיד שאני מפחדת מיום הזיכרון, אני רוצה שהוא יעבור בשקט", אמרה חגית. "רבות המשפחות שחושבות ורוצות ומבקשות שיבואו, הם באים בשם הממשלה, הם לא באים לדבר פוליטיקה. הם חברי כנסת ושרים שנבחרו במדינת ישראל בבחירות האחרונות, והם באים לייצג את עם ישראל. הבן שלי ואחרים יצאו למלחמה, למלחמת לבנון השנייה, בשם עם ישראל".

רס"ן בניה ריין

רס"ן בניה ריין צילום: באדיבות המשפחה

היא הדגישה כי יום הזיכרון מתעלה מעל מחלוקות פוליטיות כאלה ואחרות. "זה יום ממלכתי לאומי שמדינת ישראל קבעה שביום הזה כולם מרכינים ראש, מצדיעים, אומרים תודה לבנים שיצאו בשם הממשלה", טענה. "הבן שלי לא הלך ללבנון לטיול, הוא הלך בשם הממשלה כדי שאני ואתה נוכל לדבר, שנוכל להמשיך לחיות כאן, להפגין, ללדת ולבנות. בשביל זה הוא יצא בשם מדינת ישראל. ביום הזה כולם עוצרים והממשלה, הנציגים של המדינה, באים להגיד תודה רבה שבזכותכם אנחנו ממשיכים. זה הכבוד שאני רוצה שימשיכו לתת".

"יצעקו? תנו למשפחה לבטא את עצמה"

היא התייחסה גם לשאלה האם יהיו בזה משום ביזוי כשמשפחות יצעקו על נצגי הציבור. "יצעקו? תנו למשפחה לבטא את עצמה. בשביל זה אתה שר בממשלה ולא מוכר גלידות, תכיל את זה ותמשיכו הלאה. הם לא באים לדבר פוליטיקה בבית קברות, הם באים להגיד תודה בשם מדינת ישראל לבנים שלנו. אם הם לא יגיעו זה יחלל אותי ואת הבנים שלי".

רס"ן בניה ריין

רס"ן בניה ריין צילום: ארכיון צה"ל

בהמשך, סיפרה ריין כי היא אמא לשמונה ילדים, כולל בניה, וכי "לכל אחד יש ילד שקוראים לו בניה. הבניה הראשון, קמנו מהשבעה ועשינו ברית לנכד". בתגובה לדבריה תהה מגל כמה נכדים יש במשפחה, וריין השיבה: "35, 7 מהם בניה. בהתחלה זה קשה לקרוא, היום זה כיף. מי שקורא על שם חייל גיבור זה לא סתם אנשים, וזה נותן כוח. זה עם ישראל, אנשים מכל קצות הקשת, מכל המקומות, אנשים מתקשרים עד היום, אתמול התקשר, כל הזמן אני מקבלת טלפונים על ילדים שקוראים להם בניה. זה מחמם את הלב. אנחנו כבר הולכים לבר מצוות של בניה. זה משאיר אותו חי".