משפט נתניהו: אופציית הגישור יורדת מהשולחן בשל התנגדות היועמ"שית

גלי בהרב מיארה לא מעוניינת בהתנעת הליך גישור פלילי בתיק 4000 בו נאשם גם ראש הממשלה | גורמים בסביבתה: "אם ראש הממשלה נתניהו מעוניין בהסדר טיעון, הוא יכול לפנות ישירות ליועמ"שית עם הצעה. אין צורך בתיווך של שופט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/23 10:02 כט בניסן התשפג

משפט נתניהו: אופציית הגישור יורדת מהשולחן בשל התנגדות היועמ"שית
גלי בהרב מיארה, צילום: Shir Torem/Flash90

אחרי שדווח על הצעת פרקליטו של שאול אלוביץ' ללכת לגישור פלילי בתיק 4000, בו נאשם גם ראש הממשלה נתניהו, נראה כי האופציה יורדת מהשולחן. לפי דיווח של אבישי גרינצייג ב"כאן חדשות", היועמ"שית לא מעוניינת בהצעה, כך על פי גורמי תביעה מטעמה.

התנגדותה של היועמ"שית: "לא צריך תיווך של שופט"

נזכיר כי אלינה דיין דיווחה על דבר ההצעה לגישור פלילי, אותה הציע עורך הדין ז'ק חן ולא נשללה על ידי פרקליטי נתניהו. השופט עודד שחם ביקש מהמדינה לשקול את העניין, והיום (ה') כאמור הועבר המסר הסופי כי בהרב מיארה לא מעוניינת בהצעה - והמשפט יימשך כסדרו. "אם ראש הממשלה נתניהו מעוניין בהסדר טיעון, הוא יכול לפנות ישירות ליועמ"שית עם הצעה. אין צורך בתיווך של שופט", צוטט בדיווח.

נתניהו בבית המשפט

נתניהו בבית המשפט | צילום: Moti Milrod/POOL

מטרתו של הגישור הפלילי היא להגיע להסדר טיעון מוסכם בין הצדדים בסיוע בית המשפט. הגישור מתנהל בדלתיים סגורות, בפני שופט שאינו דן בהליך העיקרי. הגעה להסדר בדרך הזו מאפשרת את ייעול ההליך הפלילי, תוך שהצדדים מגבשים הסכמות ביניהם. בסמכותו של המגשר גם לייצר פתרונות יצירתיים בסוגיות מורכבות כמו קלון. ממשרד המשפטים נמסר כי "מדובר בספקולציה - טרם התקבלה החלטה".

ההחלטה שתקצר את לוחות הזמנים במשפט

במקביל להחלטה על הורדת הליך הגישור הפלילי מהשולחן, בתחילת השבוע פורסם בכאן רשת ב' כי התביעה וההגנה במשפט נתניהו הגיעו להבנות על קיצור רשימת עדי התביעה ביותר מ-60. המשמעות היא כי בתוך כשנה תסתיים עבודת התביעה, ובתוך כשנה וחצי ראש הממשלה יעלה על דוכן העדים בפתח פרשת ההגנה.