באל על הודיעו כי יזומן לשימוע, הטייס התנצל

אל על החליטה לזמן לשימוע טייס אל על ניצל את מערכת הכריזה במטוס כדי להתבטא באופן פוליטי, שמיהר להתנצל | "חברת אל על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/23 19:57 כז בניסן התשפג

באל על הודיעו כי יזומן לשימוע, הטייס התנצל
צילום: דוברות אל על

על רקע מחאת הטייסים לפני כשבועיים, טייס אל-על דורון גינצבורג אמר בתחילת הטיסה לנוסעים בטיסה 007 לניו יורק במערכת הכריזה כי "דברים כמו יום השואה יכולים לקרות פוטנציאלית בדיקטטורות, ואנחנו נלחמים שישראל תישאר מדינה דמוקרטית". לאחר שנחת מיהר להתנצל על דבריו.

בעקבות דברי הטייס המתנגד לרפורמה המשפטית, ח"כ מסיעת הליכוד אביחי בוארון גזר את כרטיס האשראי Fly Card, המאפשר הטבות, הנחות ונקודות באל על. ח"כ הבהיר שעד שהקברניט לא יפוטר, לא יטוס יותר עם חברת אל על.

אל-על מגיבה: "מקרה חריג"

מאל על נמסר כי הטייס יזומן לשימוע עקב התבטאותו. בנוסף, לאחר שהטיסה נחתה בניו יורק והובהר לגינצבורג שבכוונת אל על להשעות או לפטר אותו, הטייס הביע התנצלות על דבריו, כך על פי דיווח של עמית סגל.

באל-על הגיבו לאמירה, "חברת אל על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה". עוד אמרו כי, "החברה מורה להימנע מכך, בפרט ביום כה רגיש ומשמעותי לעם ישראל. המקרה החריג הזה שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית ע"י הגורמים הבכירים בחברה". לדבריהם: "אל על היא חברת התעופה הנושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה, וככזו משקפת את הפסיפס הישראלי כולו".