תש"ז-תשפ"ג אבל בעולם התרבות: יהונתן גפן הלך לעולמו

העיתונאי, המשורר והסופר יהונתן גפן הלך לעולמו בגיל 76 | גפן פרסם ספרים למבוגרים ולילדים ושירים רבים, בין היתר את ספר שירי הילדים המצליח "הכבש השישה עשר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/23 14:24 כח בניסן התשפג

אבל בעולם התרבות: יהונתן גפן הלך לעולמו
יהונתן גפן, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אבל בעולם התרבות: העיתונאי, המשורר והסופר יהונתן גפן הלך לעולמו היום (ד') בגיל 76. "בצער רב המשפחה מודיעה על פטירתו של אהובנו יהונתן גפן. פרטים על הלוויה ימסרו במועד מאוחר יותר", נמסר מטעם המשפחה. גפן הותיר אחריו שלושה ילדים - הזמר מוזיקאי, אביב גפן, היוצרת שירה גפן ונטשה גפן.

גפן כתב שירים רבים במהלך חייו שנכנסו לפסקול הישראלי, ביניהם: "מקום לדאגה", "הנסיך הקטן", "הילדה הכי יפה בגן", "יהיה טוב", "אין מדינה לאהבה", "שיר לשירה", "פחות אבל כואב", "לוקח ת'זמן", "בלדה לנאיבית", "איך שיר נולד", "יכול להיות שזה נגמר", "אני אוהב שוקולד", "גן סגור", "אחינועם לא יודעת" ועוד רבים. 

יהונתן גפן עם הזמר שלום חנוך

יהונתן גפן עם הזמר שלום חנוך צילום: Moshe Shai/FLASH90

עוד בהיותו חייל ספר פזמונים ראשון שהוקדש לאחותו בת הארבע

גפן נולד בשנת 1947 וגדל במושב נהלל בן לישראל גפן ואביבה, אחותו של הרמטכ"ל השביעי של מדינת ישראל, משה דיין. עוד בהיותו חייל, הוציא גפן ספר פזמונים ראשון אשר הוקדש לאחותו בת הארבע. בין יצירותיו הבולטות הנוספות נמנות ספרי השירה "מקום לדאגה" מ-1971 ו"בעיקר שירי אהבה" מ-1976.

יהונתן גפן עם אשתו, נורית

יהונתן גפן עם אשתו לשעבר, נורית צילום: Moshe Shai/Flash90

לצד כתיבתו למבוגרים, כתב גפן גם יצירות גם לגילאים הצעירים כמו ספר הילדים המצליח, "הכבש השישה עשר" שיצא לאור בשנות ה-70. ב-1978, השירים בספר הולחנו על ידי יוני רכטר ואוחדו לכדי אלבום ונחשב עד היום לפורץ דרך בתחום ולאלבום הילדים האהוב ביותר בישראל. בין שיריו המפורסמים הכלולים בספר: "איך שיר נולד", "הילדה הכי יפה בגן", "רעמים וברקים".