יהונתן גפן: "טעיתי, מתנצל על דבריי"

המשורר הביע חרטה על ההשוואה בין עאהד תמימי לאנה פרנק וחנה סנש, ואמר: "זו הייתה טעות להכניס אותן לסיפור". בתשובה לשאלה מדוע לא התנצל באמצעי התקשורת ענה: "הם זבל, מחפשים לעשות ממני אידיוט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/18 09:46 יב בשבט התשעח

יהונתן גפן: "טעיתי, מתנצל על דבריי"
יהונתן גפן, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

שבוע לאחר הסערה שעורר, כשהשווה בין הנערה הפלסטינית עאהד תמימי לאנה פרנק וחנה סנש, המשורר יהונתן גפן התנצל על דבריו. "עצם זה שהבאתי את חנה סנש ואנה פרנק לסיפור הזה זו הייתה טעות ואני מתנצל עליה", אמר גפן במהלך הופעה שערך אמש (ש') בפתח תקווה. בתגובה להתנצלות כתב שר הביטחון אביגדור ליברמן ברשתות החברתיות: "מודה ועוזב ירוחם".

לאחר התנצלותו של גפן פנתה אליו אחת הנשים בקהל ושאלה מדוע לא התנצל באמצעי התקשורת. בתגובה ענה גפן כי "הם זבל. הם מחפשים רכילות ולעשות ממני אידיוט. שבוע הייתי במצור. אין לי עניין להיפתח בפני כלי התקשורת כי הם תמיד יעוותו את זה. ברגע שליברמן מחרים אותי וכולם אומרים שאני שיכור זקן".

גפן הסביר כי ביקש בשיר השנוי במחלוקת שפרסם "להביא את הכיבוש חזרה לכותרות כי אנחנו 50 שנה כובשים עם אחר. דבר שני רציתי להבהיר שכמו שאנחנו בוראים לעצמנו גיבורים אז מותר לפלסטינים לברוא גיבורים משלהם. זו הייתה טעות להכניס את אנה וחנה ואני מתנצל בפני מי שפגעתי בו אישית".

לפני שבוע פרסם גפן את תמונתה של הנערה שסטרה לקצין צה"ל, והוסיף את הכיתוב: "ילדה יפה בת 17 עשתה מעשה נורא וכשקצין ישראל גאה שוב פלש לביתה היא דפקה לו סטירה. היא נולדה לתוך זה ובסטירה הזאת היו חמישים שנה של כיבוש והשפלות. וביום שבו יסופר סיפור המאבק את, עאהד תמימי, אדומת השיער, כמו דוד שסטר לגולית, תהיי באותה שורה עם ז'אן דארק, חנה סנש ואנה פרנק".

הפרסום עורר סערה וגרר אחריו תגובות נזעמות מחד והבעת תמיכה בדברים מנגד. התגובה המשמעותית ביותר הייתה זו של שר הביטחון ליברמן, שהנחה את גלי צה"ל שלא לתת במה ליוצר.