מירי רגב מאיימת: "מי שבא לפגוע - לא יהיה"

השרה רגב קיימה מסיבת עיתונאים לכבוד טקס הדלקת המשואות וציינה כי היא לא תאפשר הפרעות מצד של מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית: "אני לא מתכוונת להכיל שום דבר שמנוגד לחוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/23 13:39 כח בניסן התשפג

מירי רגב מאיימת: "מי שבא לפגוע - לא יהיה"
מירי רגב , צילום: Shir Torem/Flash90

לאחר שהממשלה אישרה בתחילת השבוע לשרת התחבורה מירי רגב, שגם ממונה על טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, לבחור את משיאי המשואות ביום העצמאות הקרוב, רגב הודיעה כי נבחרו המועמדים להשיא משואה בטקס השאת המשואות. השרה רגב קיימה היום (ד') מסיבת עיתונאים לכבוד הטקס.

"מי שיבוא להפריע לטקס המשואות - לא יהיה בו"

השרה רגב התייחסה לכוונותיהם של מובילי המחאה להפריע במהלך הטקס. "מי שיבוא להפריע לטקס המשואות - לא יהיה בו. אני שומעת על כל אלה שרוצים לבוא ולהפריע, ואני אומרת מראש שאני לא מתכוונת להכיל שום דבר שמנוגד לחוק. יש חוק במדינת ישראל ומי שיתפרע או יבוא להפריע ולפגוע, לא יהיה. לא נאפשר את זה. הטקס הוא ממלכתי, נודיע מראש לכל הנכנסים שהם באים עם תעודות זהות. בטקס הזה באים לכבד ולא להפריע".

הדלקת המשואות, עוד שלושה נוספים נחשפו

הדלקת המשואות, עוד שלושה נוספים נחשפו צילום: Hadas Parush/Flash90

בתשובה לשאלה מדוע אין נציג חרדי בטקס, השיבה רגב כי "לא אמרתי שאף אחד לא הסכים להגיע, הייתה פנייה אחת מישהי הומלצה על ידי הוועדה, אך היא החליטה שלא, וכמו שהשנה יש ביטוי לתורת ישראל באמצעות אדם כזה או אחר, באמצעות הרב שנה שעברה ולפני שנתיים היו חרדים כמו משי".

"לפיד לצערי מנותק ממה שקורה, אין כוונה לשדר הקלטה"

רגב התייחסה לטענתו של ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, כי הטקס יוקלט מחשש למחאות . "יאיר לפיד לצערי מנותק ממה שקורה. הוא משקר ולא מכיר את העובדות, במשך 20 שנה הטקס מוקלט החל מהחזרה הגנרלית. גם בשנה שעברה בתקופתם הטקס היה מוקלט. אין כוונה לשדר הקלטה, היא נועדה לכיבוי בתקלות קיצון כפי שקיים בכל האירועים הגדולים בעולם. יאיר לפיד במקום שיאחד, יחבק ויביא לחיבור בעם הוא בוחר לפלג, לשקר ולהסית וחבל. ועדיין אני מושיטה אליו את ידי ומזמינה אותו לחגוג איתנו ועם כל עם ישראל בארץ ובעולם את אירועי ה-75 למדינת ישראל.