גנץ למובילי המחאה: "אל תהפכו את בתי הקברות לשטחי מריבה ומדון"

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, קרא למובילי המחאה להימנע מפרובוקציות ביום הזיכרון: "קדושת הימים האלו גדולה עשרות מונים מהפוליטיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/23 12:03 כח בניסן התשפג

גנץ למובילי המחאה: "אל תהפכו את בתי הקברות לשטחי מריבה ומדון"
בני גנץ, הצעה חדשה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ראשי המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט העבירו מסר לפוליטיקאים מימין כי נוכחותם אינה רצויה בטקסים. במהלך ישיבת הסיעה שהתקיימה היום (ב') קרא יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ למובילי המחאה להימנע מפרובוקציות ביום הזיכרון.

"אל תהפכו את בתי הקברות לשטחי מריבה ומדון"

"בשבוע הבא, נציין את יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה שהוא התזכורת הלאומית לאיך לעולם לא עוד", פתח גנץ את דבריו, "איך היינו ועודנו נכונים לחרף את נפשנו למען המדינה, ואיזה מחיר היינו ועודנו נכונים לשלם. קדושת הימים האלו גדולה עשרות מונים מהפוליטיקה. אני מבקש לקרוא לכל אזרחי ישראל, מימין ומשמאל, מכל העמדות, המגזרים והאזורים – ביום הזיכרון נעצור הכל. נכבד את מי שבזכותם אנו נמצאים פה היום. ונחבק את המשפחות השכולות. אני קורא לכל עם ישראל – אל תהפכו את בתי הקברות הצבאיים – לשטחי מריבה ומדון".

"עלינו לגלות השנה רגישות יתרה"

גנץ קרא לחברי הכנסת להתייצב בטקסים. "ההתייחדות עם הנופלים ביראת הכבוד הראויה, היא חובתנו המוסרית כעם וכמדינה.ולנו, מנהיגי הציבור, יש חובה ואחריות לאומית להתייצב לטקסים ולמלא את שליחותנו. עלינו לגלות השנה רגישות יתרה. להקפיד על שיח שמכבד את זכר הנופלים ורק אותו. להשתדל ולהתייצב קואליציה לצד אופוזיציה בכדי להראות שכולנו מאוחדים ביום הזה".

"יש אפליה בשכול האזרחי"

"יש אפליה בשכול האזרחי" צילום: גילי יערי, פלאש 90

יו"ר המחנה הממלכתי, קרא למשפחות השכולות לשים את הוויכוח הציבורי בחוץ. "אני מכבד את המשפחות השכולות שמבקרות אותנו – מקבל כל אמירה שלהם באהבה ומחבק אותם.לכל אחת ואחד מהם חדר בתוך הלב של כולנו. ובכל זאת כולנו צריכים להיכנס לבתי העלמין לטקסי יום הזיכרון עם היגון האישי והלאומי, ולהשאיר את הוויכוח הציבורי בחוץ ולו ליום אחד בלבד. בני המשפחות השכולות – לא משנה מה יהיה, אני מצדיע לכם. נעשה הכל כדי לשמור בדרך עשייתנו על זכר ומורשת יקיריכם".