חיות בטקס הנועל את יום השואה: "לעמוד על משמר זכויות הפרט"

בעצרת נעילת יום הזיכרון לשואה, נשאה נשיאת בית המשפט העליון דברים ואמרה כי:"למדנו כי עלינו לעמוד על משמר זכויות הפרט וערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/23 21:42 כז בניסן התשפג

חיות בטקס הנועל את יום השואה: "לעמוד על משמר זכויות הפרט"
אסתר חיות נאמה בטקס, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה נסגרו הערב בעצרת נעילת יום השואה בבית לוחמי הגטאות, בנוכחות נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ומפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין. במהלך הטקס נשיאת ביהמ"ש העליון נשאה דברים, ודיברה בין השאר על תפקידם של השופטים. 

חיות פתחה ואמרה כי, "כל השורדים אשר בחרו בחיים לאחר השבר הגדול שחוו ראויים להוקרה ולהערכה עמוקה על שמצאו את הכוח לקום מעפר, לספר את סיפורם ולחיות חיים מלאי משמעות". לדבריה: "מן הזווית שלנו השופטים אומר כי ממאורעות השואה ומן השבר הגדול שפקד את עמנו, למדנו לשנן לעצמנו יום יום ושעה שעה שמלאכתנו השיפוטית טובלת כולה באהבת אדם - כל אדם באשר הוא אדם".

"למדנו כי עלינו לעמוד על משמר זכויות הפרט"

עוד הוסיפה ואמרה: "למדנו כי עלינו לעמוד על משמר זכויות הפרט וערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, שהינה 'חוף המבטחים' של העם היהודי". חיות אמרה כי "אם ההתנגדות היהודית לצורותיה והבחירה בחיים היא בית ספר לרוח האדם - נהיה אנחנו תלמידיו, ואת השיעור שלמדנו נזכור, ננצור ונעביר מדור לדור".