רגע לפני הטקס: התמונה המשותפת של נתניהו וחיות

רגע לפני טקס הזיכרון "לכל איש יש שם" במשכן הכנסת בלשכת יושב ראש הכנסת התכנסו ראש הממשלה, נשיאת בית המשפט העליון הנשיא הרצוג ויו"ר הנהלת יד ושם

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/23 16:28 כז בניסן התשפג

רגע לפני הטקס: התמונה המשותפת של נתניהו וחיות
נתניהו וחיות לוחצים ידיים בטקס, צילום: Erik Marmor/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ואסתר חיות בפגישה נדירה: בעוד הפער בין הרשות השופטת לממשלה הולך ומעמיק, היום (ג') ראש הממשלה ונשיאת בית המשפט העליון שמו את המחלוקות בצד והתכנסו לזכר הנספים בשואה בלשכתו של יושב ראש הכנסת.

מדובר בהתכנסות המסורתית לפני תחילת הטקס "לכל איש יש שם", במהלכה אירח היו"ר אמיר אוחנה בלשכתו את סמלי השלטון ויושב ראש הנהלת יד ושם. בהתכנסות נכחו נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות ויושב ראש הנהלת יד ושם דני דיין.

התמונה המשותפת של נתניהו וחיות 

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה אירח בלשכתו

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה אירח בלשכתו צילום: נועם מושקוביץ | דוברות הכנסת

"אנחנו זוכרים את החיים, את בני האדם"

במהלך הטקס" לכל איש יש שם", שהתקיים לאחר מכן במשכן הכנסת, נאם הנשיא יצחק הרצוג: "אנחנו איננו זוכרים מספרים, אנחנו זוכרים את החיים, את בני האדם. כי שם של כל יהודי שעלה באש ושמונים שנה אחר כך עדיין נקרא בקול רם בירושלים, בבית המחוקקים של מדינת הלאום היהודית והדמוקרטית שלנו, הוא הניצחון הגדול". עוד אמר הנשיא: "אני מבקש להזכיר כאן את דבריה המרגשים של שורדת השואה שושנה וייס אמש ביד ושם שקראה לכולנו להתלכד ולהתאחד לשמור על עמנו ומולדתנו כי אין לנו ארץ אחרת. בואו נקשיב לה".