בית לבעלי צרכים מיוחדים: בדרך להקמת יישוב חדש בצפון

מנהל התכנון אישר שינויים שיאפשרו את הקמתו של היישוב "שיבולת", שנועד לשלב אנשים בעלי צרכים מיוחדים בקהילה | היישוב החדש יוקם ליד בית-רימון בגליל התחתון

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/23 17:02 כז בניסן התשפג

בית לבעלי צרכים מיוחדים: בדרך להקמת יישוב חדש בצפון
יישוב חדש יוקדם בגליל התחתון, צילום: Yossi Zamir/Flash 90

נסללה הדרך להקמת יישוב נוסף לבעלי צרכים מיוחדים בגליל התחתון: הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (וולנת"ע), בראשות מנכ"ל מנהל התכנון, רפי אלמליח, המליצה היום (ג') פה אחד למועצה הארצית לתכנון ולבנייה לאשר את שינוי תכנית המתאר המחוזית צפון על מנת לאפשר את הקמת היישוב החדש "שיבולת" שישלב בעלי צרכים מיוחדים בגליל התחתון. 

מתוך רצון לצמצם את הפגיעה בשטחים הפתוחים הסמוכים וברציפותם, הוחלט כי היישוב יוקם בצמידות ליישוב בית רימון וכן על צמצום היקף השטח המיועד לפיתוח, נקבעה צפיפות ממוצעת של שלוש יחידות דיור לדונם, על מנת לייעל את השימוש בקרקע.

"מטרה בעלת חשיבות ציבורית וחברתית"

בין שיקולי הוועדה בקבלת ההחלטה בעניין היישוב שיבולת, הייתה הטענה כי מדובר בתוכנית בעלת חשיבות ציבורית וחברתית. לדברי הוועדה הקמת היישוב "מאפשרת מתן מענה לאוכלוסייה עם מוגבלויות תוך שילובה בקהילה ושיתופה בפעילות הקהילתית, בשירותים ובממשקים עם היישובים הסמוכים וכי מדובר במקרה ייחודי המצדיק פתרונות חריגים".   

היישוב שיבולת הינו היישוב השני שמקודם בוועדות התכנון המיועד עבור בעלי צרכים מיוחדים. באוגוסט 2018 אישרה הממשלה את היישוב דניאל, שגם הוא מיועד עבור בעלי צרכים מיוחדים. היישוב מוקם בימים אלה ממערב לאופקים ובסמוך למוסד "עלה נגב", כפר שיקומי ייחודי מסוגו בעולם עבור ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית משולבת בנכויות פיזיות קשות.

עדי נגב

עדי נגב צילום: עלה נגב-נחלת ערן, CC BY-SA 4.0, ויקיפדיה

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אמליח, ציין כי "מדובר בשלב נוסף בדרך להקמת יישוב ייחודי המשלב אוכלוסייה בעלת צרכים ייחודים בקהילה, מדובר במטרה בעלת חשיבות ציבורית וחברתית מהמעלה הראשונה".